View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Aug 2026, 22:01

Reply to topic  [ 4 posts ] 
Problem med VOX AC15CC1 
Author Message

köpte en ny Vox AC15cc1 på thomann för ca en månad sedan. Nu har den börjat spöka. Om man drar ett ackord eller håller ut en lång ton så börjar stärkaren spraka efter någon sekund, dock aningen oregelbundet. Inget jättehögt sprak, men väldigt störande och borde ju inte vara så när den är ny. Någon som vet vad det kan vara för fel?

10 Nov 2009, 22:53
Profile ICQ YIM WWW

köpte en ny Vox AC15cc1 på thomann för ca en månad sedan. Nu har den börjat spöka. Om man drar ett ackord eller håller ut en lång ton så börjar stärkaren spraka efter någon sekund, dock aningen oregelbundet. Inget jättehögt sprak, men väldigt störande och borde ju inte vara så när den är ny. Någon som vet vad det kan vara för fel?

Ta och släng en blick på högtalaren. Min ena Vox 12a hade de tunna ledarna som går in i själva högtalaren för nära ramen. Och när de slog emot så sprakade de.

__

"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison

11 Nov 2009, 14:04
Profile ICQ WWW

Sånna där fel kan vara lite vad som faktiskt, men eftersom den är ny så är det troligtvis glapp/dålig löding någonstans eller ett dåligt rör (jag det händer även om det är nytt).

Jag skulle råda dig till att kontakta thomann, för är den ny så lär du väl ha garanti och börjar man rota själv så brukar inte garatin gälla längre.

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se

11 Nov 2009, 16:21
Profile

Thomann gillar att man kontaktar dom i såna här fall. Dom kommer troligen auktorisera att du pillar lite själv om du har en aning om vad du håller på med. Det är betydligt billigare för dom att skicka nya slutrör eller ett högtalarelement än att skicka en ny stärk om den gamla har ett sånt "skitfel". Ring dom, förklara. Dom är sjyssta. Returfrakter är dyra.

(Hade en 4x12 med ett element som skramlade. Efter auktorisering öppnade jag lådan, hittade det trasiga elementet (som hade en lös/tappad skruv mellan skyddsmembranet och magneten(!). Tog bilder steg för steg, mailade bilderna och Thomann skickade prompt ett nytt element - utan att vilja ha det gamla i retur ens. Alla nöjda.)

/R

11 Nov 2009, 18:28
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]