View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Aug 2026, 23:29

Reply to topic  [ 4 posts ] 
ds-1:a som viner 
Author Message

Post ds-1:a som viner
som topic säjer så har min ds-1:a börjat vina när man stampar igång den! fick lite smått olika frågor på diskant som jag besvarat och som kan hjälpa er!

http://diskantforum.se/viewtopic.php?f= ... 26#p344126

vad tror panelen det kan röra sej om?

/Rickard

03 Nov 2009, 01:36
Profile

http://www.godiksennet.com/images/sch/DS1PG2.jpg
Det kan vara din 1Spot adapter som är dålig, eller så är det någon dålig/trasig komponent i pedalen.

Om t.ex glättningskondensatorn (C23) är trasig eller dålig funkar inte den interna filtreringen av spänningen. Då skulle pedalen bli mer känslig för oljud från adaptern.

Försök testa med olika 9V-adapters och se om det blir samma problem. Prova särskillt andra switchade adapters (alla små och lätta adapters är switchade). T.ex kan du ju gå till MB och be att få prova med en annan 1Spot adapter. Då kan du avgöra om det är adaptern eller pedalen det är fel på.

Vänd absolut INTE på polariteten (+/-). Det kan i värsta fall förstöra pedalen.

Erik R

03 Nov 2009, 10:10
Profile

Schema:
http://www.godiksennet.com/images/sch/DS1PG2.jpg
Det kan vara din 1Spot adapter som är dålig, eller så är det någon dålig/trasig komponent i pedalen.

Om t.ex glättningskondensatorn (C23) är trasig eller dålig funkar inte den interna filtreringen av spänningen. Då skulle pedalen bli mer känslig för oljud från adaptern.

Försök testa med olika 9V-adapters och se om det blir samma problem. Prova särskillt andra switchade adapters (alla små och lätta adapters är switchade). T.ex kan du ju gå till MB och be att få prova med en annan 1Spot adapter. Då kan du avgöra om det är adaptern eller pedalen det är fel på.

Vänd absolut INTE på polariteten (+/-). Det kan i värsta fall förstöra pedalen.

Erik R

okej, ja jag tyckte det verkade lite konstigt att vända på polariteten också..ska prova hos dom och se vad dom säjer! tack så mycket!

/Rickard

03 Nov 2009, 12:29
Profile

var nyss på MB i kristianstad o kollade med dom! där låter strömadaptern okej?! så där var det visst lungt...verkar som jag får skicka pedalen vidare till nån som är kunnig! nån här som kan med pedaler? [:I]

/Rickard

04 Nov 2009, 15:30
Profile
Reply to topic   [ 4 posts ]