Det skrivs mycket om att den här förstärkaren låter så förbaskat bra speciellt den rena kanalen. Till och med bättre än rörvarianten i samma modellserie. Av ren nyfikenhet köpte jag en kombo och blev rejält besviken. Ingen bas och ett kokande bludder i bakgrunden som inte 100Hz brummet vore nog. Det rena ljudet går att spela med men disten..... ett skitig, diskantelakt, matt, stickigt och spretigt ojlud beskriver vad jag tycker. Nu undrar jag om det är något jag missat. Är det bara vissa tillverkningsår som låter bra eller? Någon som vet om kretsen ändrats någon gång under tillverkningsåren?
05 Sep 2009, 22:55
MarcusL
Jag har fått svar från Marshall. Schemat på 5210 har alldrig ändrats.
07 Sep 2009, 20:01
Tubis
Kan inte tänka mig att den kretslösningen som schemat visar skulle kunna låta bra på något sätt. Möjligen på väldigt lågt ställd dist.
07 Sep 2009, 20:11
MarcusL
Quote:
Kan inte tänka mig att den kretslösningen som schemat visar skulle kunna låta bra på något sätt. Möjligen på väldigt lågt ställd dist.
Users browsing this forum: No registered users and 15 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum