PatricD wrote:
Ok, Tack för hjälpen.
Hur åtgärdar man det ?
Det går dock att skifta kanaler på footswitchen, (mellan lead o ren kanal, lysdiod röd & släckt).
Skulle kanske tilläga det att det bara brummar i den rena kanalen om man skruvar upp.
Kanske skulle prova byta rören ändå? enligt killen jag köpte stärkaren av så var det 4 år sen han bytade rör o jag tror den spelats ganska flitigt.
Hur man fixar om det är optokopplarna beror på vad det är i kretsen som är paj. Men det är ju bara en gissning från min sida men nog en ganska trolig sådan iom att den ena kanalen är död och den andra tappar ibland. Det låter inte riktigt som ett rör skulle vara kaput.
Skulle det vara ett rör så är det ett litet förstegsrör som är kasst till den rena kanalen eftersom den andra funkar något i alla fall.
Hade det vart slutstegsrören hade ju bägge kanaler varit lika döda. Förstegsrören kan man byta själv genom att bara dra ur och trycka i nya, finns inget att ställa in där. Förstegsrören slits dock inte ut på fyra år utan dom funkar i decennier. Det kan ju självklart paja tidigare men inte normalslitage på fyra år nej..