MkIV wrote:
Jag sitter och pular lite med en gammal phaserpedal som förra ägaren försökt "true bypass"-modda. Tyvärr så har han misslyckats totalt, nu är det bara LED'en som tänds/släcks och det går ingen signal genom pedalen oavsett om den är på eller av. Jag har i varje fall hittat var det är felkopplat så det behöver jag ingen hjälp med...
Men när jag sitter och kollar runt på en massa scheman jag hittar på nätet så har jag märkt att alla varianter av TB inte stänger av effekten när den bypassas och LED'en kopplas på en 3PDT switch istället. Hade det inte varit smartare att bryta spänningen till effekten när den är bypassad och utnyttja pedalens befintliga LED? Eller kommer det att bli oljud när man stänger av/sätter på pedalen?
Nån som har funderat i dessa banor och kanske även testat?
EDIT: Min tanke var mest att om man kör på batteridrift så kanske man inte vill slösa med batteriet i onödan - speciellt om man har pedalen monterad i ett pedalbord så att man inte kommer åt att dra ut inputsladden som ju brukar bryta batteriet.
/Magnus [:I]
Du kommer troligen att få knäppningar om du slår av och på spänningen till pedalen.
sedan har du en annan sak, med modulerings pedaler (Phaser, Chorus, Eko m.m) kan det bli en liten fördröjning från det att späningen går till och tills det att pedalen börjar jobba.
Prova genom att slå till och från späningen till en pedal och lyssna om det blir någon fördröjning, knäppningar blir det i alla fall, det märker jag om jag slår till Standby på förstärkaren innan pedalbordet är igång.
Har du pedaler med minnes funktion så kanske dom hamnar i något default läge när dom spänningssätts.
<i><font color="blue">Hobby byggare och Industrielektriker"]</font id="blue">