Testade i kväll att byta HV tappen på 350-0-350 till den med 330-0-330 på min TAD trafo bara för att jag var nyfiken på hur det skulle låta. Från att vara i stort sett brumfri så brummar stärkaren rejält med denna HV tapp. tyckte ändå inte om ljudet med denna ändring så jag satte tillbaka 350-0-350.
Nu är det inget större problem dock eftersom jag tycker att stärkaren låter bra mycket klarare och finare med 350-0-350 tappen inkopplad.
Tycker dock att det är lite konstigt att stärkaren började brumma med denna ändring, får också samma brum när jag har den gamla Webertrafon i stärkaren.
Det verkar som att när jag har en trafo som ger lägre B+ spänning, runt ca 435 till 440v så får jag det här brummet, nu med 350-0-350 inkopplad och en B+ på 470v så är det hur tyst och fint som helst. Vad kan detta bero på?.[:)]
Users browsing this forum: No registered users and 19 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum