Två högt.utgångar eller högt+linje på min Traynor?
Jag är lite konfunderad över högtalarutgångarna på min gamla Traynor-topp. Jag har tagit för givet att det är två parallellkopplade utgångar så att man kan anluta en eller två lådor. Jag har alltid använt det yttre uttaget men råkade nyligen ansluta lådan till det inre och då lät det i princip ingenting. Är det inre uttaget nåt annat, t ex linjeutgång eller är det så att det bara funkar om det sitter en sladd i det yttre uttaget eller är det nåt fel som är trasigt? Jag har tolkat texten på baksidan som att den ska läsas ihop som "Ext. Speaker", dvs "external speaker" men kanske har jag fel, kanske heter det inre uttaget "Ext." och är nåt annat än uttaget "Speaker". Jag törs inte experimentera med risk för att blåsa utgångstrafo eller rör, bättre att ställa en fråga. Jag vill alltså kunna köra stärkaren med två lådor.
Så här ser baksidan av stärkaren ut:

Så här ser det ut på insidan:

Det inre uttaget har ju bara den gula sladden som går från kretskortet mellan förstegsrörens och slutstegsrörens socklar medan det yttre uttaget har såväl den gula som den gröngula och svarta sladdarna som är tvinnade och går in under kretskortet mellan de två slutstegsrörens socklar - jag hoppas det framgår av bilderna.
Nån som vet hur det förhåller sig?
/MatsRune