God jul på dig Richard och välkommen hit!
Jodå, dina tankar stämmer bra, även om jag inte nödvändigtvis tror mesas gummiupphängning inte gör så jättestor skillnad på rörslitaget.
Jag har ältat detta många gånger och att även konstruktionen med hängande rör sliter betydligt mer på en stärkare pga av att värmen går upp i stärkan Typ:sätt handen på det områder där dom fyra slutören sitter på en twin som varit på ett tag,så förstår man ganska lätt att kondingar som är maxasde för 85C inte lever sitt bästa liv där inne i stärkan, vilket det inte gör med stånde rör Typ;marshall top.
Den enda vettiga kombon jag sett är Vox AC-30, där man delat av förstärkardel från högtalarna och även rören står upp.
En lösning som jag ser det är att sätta in typ plyvwood skiva lite snett över högtalaren så man skyddar rören mot ljutrycksvibrationen.
Men samtidigt åker man nog på att sätta in en fläckt med, då cirkulationen kommer bli sämre med skivan där.
Botox
Flitigt användande kombinerat med högt effektuttag. Är alls inte så slitagekrävande som du tror, där emot vibrationer och antal av o på slagningar har större negativ verkan.
Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se