View unanswered posts | View active topics It is currently 04 Oct 2026, 11:17

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Söker förstärkarservice i STHLM 
Author Message

Post Söker förstärkarservice i STHLM
Hej allesammans!

Detta blir min andra startade tråd på detta fina forum.
I "Vintage"-avdelningen har jag frågat om tips kring min nyinköpta Fender Dual Showman Reverb som har en del problem med sprak i pottar som säljaren "glömde att nämna" då jag köpte stärkaren utan att ha testat den innan.

Har fått tipset att försöka återställa stärkaren då den blivit rejält moddad av någon under stärkarens livstid.
Eftersom jag är en fattig student så söker jag någon här på Bojen som kan tänka sig att kolla på den och ge en prisidé på vad det skulle kosta att återställa den till "orginalutförande"

Här är det andra tråden http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=21817.

Så om någon känner sig manad så messa mig här på Bojen eller maila till m_lavrell (at) hotmail.com :)

Mvh Micke

06 Dec 2008, 02:49
Profile

Antagligen svårt för någon att lämna ett pris då man inte sett vad som är gjort i stärkaren. Tycker du fick en hel del bra information i den andra tråden så det är inte så himla mkt att tillägga. Men...

Det som gör det vanskligt är att man kan tvingas göra en total makeover och timmarna rinner då lätt iväg. Att be om typ ett fast pris från någon som jobbar med detta för brödfödan - ja, jag hade nog själv tagit till för att vara säker på att inte gå back. Men det finns ju andra som kanske gör sådant på mer hobbybasis, för att det är kul och eller som ren kulturhistorisk gärning...

Posta gärna en eller några bilder på insdan av chassit så får man mkt enklare en uppfattning!

Om du gillar distkanalen är det väl tveksamt om du ska göra en total återställning? Och är det borrat i chassit, med extra potar och grejor? I så fall blir den totala återställningen ändå rätt meningslös.

En <u>total</u> återställning kan ju innebära att man borde leta efter gamla korrekta komponenter osv. Det blir nog dyrt. Här får man välja vilken nivå man ska lägga sig på.

/Gunnar

06 Dec 2008, 16:02
Profile

Tycker det är ganska dumt att rekomendera att du återställer den för att reverbet ska funka och istället köra med <font color="red">distpedal</font id="red">[:0]
Det verkar ju som du är nöjd med ljudet på modden så bara att be någon fixa reverbet och byta potarna eller om det råkat bli likspänning på potar av någon anledning vilket också skrapar.

06 Dec 2008, 16:47
Profile

Jo eftersom jag tycker om distkanalen så är min inställning nu att endast återställa reverbet så att det funkar igen :)

Fred ut!
/Micke

07 Dec 2008, 03:52
Profile

Kan ju vara misstänkt att det krävs ett extra rör för reverben beroende på hur det är moddat. Det bästa är nog att först kartlägga hur schemat för den nya kretsen ser ut.

07 Dec 2008, 12:05
Profile

Tubis wrote:

Tycker det är ganska dumt att rekomendera att du återställer den för att reverbet ska funka och istället köra med <font color="red">distpedal</font id="red">[:0]
Oh, det var enbart baserat på egna preferenser, info & är ju en ren smaksak - jag trodde det framgick.
Det viktiga är ju att Lavrell får kontakt med någon som åtminstone kan ta en titt - det är ju som sagt väldigt svårt att gissa på avstånd utan bilder.

Björn Rosengren (då näringsminister) : "Utvecklingen är här för att stanna !"

07 Dec 2008, 16:34
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 6 posts ]