View unanswered posts | View active topics It is currently 04 Oct 2026, 11:17

Reply to topic  [ 6 posts ] 
Söker förstärkarservice i STHLM 
Author Message

Post Söker förstärkarservice i STHLM
Hej allesammans!

Detta blir min andra startade tråd på detta fina forum.
I "Vintage"-avdelningen har jag frågat om tips kring min nyinköpta Fender Dual Showman Reverb som har en del problem med sprak i pottar som säljaren "glömde att nämna" då jag köpte stärkaren utan att ha testat den innan.

Har fått tipset att försöka återställa stärkaren då den blivit rejält moddad av någon under stärkarens livstid.
Eftersom jag är en fattig student så söker jag någon här på Bojen som kan tänka sig att kolla på den och ge en prisidé på vad det skulle kosta att återställa den till "orginalutförande"

Här är det andra tråden http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=21817.

Så om någon känner sig manad så messa mig här på Bojen eller maila till m_lavrell (at) hotmail.com :)

Mvh Micke

06 Dec 2008, 02:49
Profile

Antagligen svårt för någon att lämna ett pris då man inte sett vad som är gjort i stärkaren. Tycker du fick en hel del bra information i den andra tråden så det är inte så himla mkt att tillägga. Men...

Det som gör det vanskligt är att man kan tvingas göra en total makeover och timmarna rinner då lätt iväg. Att be om typ ett fast pris från någon som jobbar med detta för brödfödan - ja, jag hade nog själv tagit till för att vara säker på att inte gå back. Men det finns ju andra som kanske gör sådant på mer hobbybasis, för att det är kul och eller som ren kulturhistorisk gärning...

Posta gärna en eller några bilder på insdan av chassit så får man mkt enklare en uppfattning!

Om du gillar distkanalen är det väl tveksamt om du ska göra en total återställning? Och är det borrat i chassit, med extra potar och grejor? I så fall blir den totala återställningen ändå rätt meningslös.