Tror så här.
I en 2204 kommer du inte uppleva så himla stor skillnad på 32 eller 50 i preamp. Även 32 är rätt mycket filtrering. En 2204 i relativt original-krets är väldigt bright och kan upplevas som hård, klar och fast i tonen, extremt strängseparerad om man så vill (läcker!). Det sitter dock knappast i att den är så välfiltrerad i försteget, utan mer i att man lyfter diskant i flera steg. Detta i kombination med lite högre förstegsspänningar än i t.ex. en 1987-krets.
Om du ska "vinna" något på att minska filtreringen i slutsteget förutsätter det nog att den som använder stärkaren kör slutsteget så pass hårt att det verkligen pressas. Jag tror många "tvingas" dra ned mastern en bra bit på sina 2203 och 2204 och då blir eventuellt inte skillnaden mellan 50+50 och 32+32 så himla stor heller. Inte på responsen. Däremot får du förstås sämre filtrering vilket inte brukar gynna stärkare som ska dist rätt mkt.
Ett alternativ är att modda första filter så som jag har gjort i några JMP och JCM800. Sätt ett 10ohm/5w-motstånd på den första filterkondingen, mellan de två första 50uF-anslutningarna (+-anslutningarna). Anslut OT:s centertapp till punkten efter motståndet, men före choken då. På så vis får du väldigt bra rippelreducering (vad jag förstår till och med bättre än 50+50=100uF), men slutrör och OT "ser" 50uF och responsen blir möjligen lite mjukare.
Detta är ett tips från Martin som diskuterades flitigt i denna tråd.
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=13374&whichpage=1/Gunnar