Sven-Johan wrote:
Songwut i Thailand har i alla fall chassi med tillbehör:
Hans grejer är väldigt bra, och väldigt trogna Fender original. Jag har gjort två stärkare av hans chassin.
Marsh Amplification LLC har också det du söker: <b>http://store.marshamps.com/</b>
Deras chassi har jag gjort en stärkare av.
Du har sett alla mina tre stärkare jag menar... [;)]
Sven-Johan
Rörförstärkartekniker
Jag har köpt en 'back plate' till en BF Bassman av Songwut (dock en pre CBS till min '65). Köpet gick snabbt och enkelt.[:)]
För ca ett halvår sedan köpte jag en duett SED 6L6-rör och ett par JJ/Tesla 12AX7-rör och 6V6-rör. Det ena av 6L6 hade en trasig 'key' (hela mittgrejen, vad-det nu-heter, på sockeln var borta[:0]). JJ/Tesla 6V6-röret var skevt (mellan sockeln och glaset,ser ut som lutande tornet i Pisa) och den blanka toppen var ojämn (såg ut som om den 'smält' nedåt på glasets insida).[:(]
Rören fungerar men det tycks vara skönhetsfel och andrasortering. Inget av detta stod dock på hemsidan.[}:)] Många saker i sortimentet hade de inte på lager (tilt back legs, Chassis Straps,skruvar m.m.)
Hur är det med Ted Webers kit? Har de reverb (=högre) på alla sina 'piggy backs'?
/R
Edit: Köpte rören från Marshamps om ni inte listade ut det själva.[B)]

"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards