|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|
Har vi någon här som verkligen kan Fenders Pro Junior?
| Author |
Message |
|
salesman
|
 Har vi någon här som verkligen kan Fenders Pro Junior?
Min 2 år gamla Pro Junior utvecklade ett högt oljud. Jag fick tips på vem att skicka den till här i Finland. Den personen hade den i 3 månader.
Jag fick bara ursäkter.... så jag begärde den tillbaka.
Har vi någon som verkligen kan förstärkare och vill titta på min?
Det är inga problem att skicka mellan Finland och Sverige.
Men jag skulle vilja ha en reparatör som kan sin sak och inte hobby trollar.
|
| 18 Jan 2025, 16:35 |
|
 |
|
Lynxtrap
|
 Re: Har vi någon här som verkligen kan Fenders Pro Junior?
Kolla t.ex med Biaspiste i Helsingfors.
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 18 Jan 2025, 17:07 |
|
 |
|
lampuradio
Joined: 21 Jul 2015, 12:14 Posts: 1387 Location: Vallentuna
|
Jag kollade lite på de scheman jag kunde hitta, och om man får lita på det som anges rörande spänningar etc, så är apparaten designad som en "rörätare". Man ligger på eller över max anodförlust för slutrören, vilket lär korta livslängden rejält. Om det bara vore rören, kanske det inte är ett jätteproblem, så länge man har lust att köpa nya då och då, men om apparaten i övrigt är suboptimal vad gäller värmetålighet, så kommer andra komponenter, kanske även kretskort etc, att ta stryk. Då kommer andra problem att ställa sig i kö och skapa irritation. Det är möjligt, att en liten intern fläkt kan lösa många av problemen. Bara lite luftväxling över kretskort och komponenter, kan göra stor nytta, även om rören slits lika fort. Ska man börja löda om kretskort och byta filterkondingar och motstånd, så blir det snabbt rätt mycket jobb...
|
| 18 Jan 2025, 17:21 |
|
 |
|
Amp Healer II
|
Ja speciellt kortet där rören sitter i, där är det vanligt med problem, till den grad att bättre och uppdaterade kort finns att köpa som eftermarknads kort.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 18 Jan 2025, 20:28 |
|
 |
|
salesman
|
Om någon av er vill ta sig ann den såg säg till.
Jag skulle hellre skicka till folk som kan än någon som inte vet vad dom pratar om.
Så räck up handen... om du kan...
|
| 19 Jan 2025, 04:35 |
|
 |
|
salesman
|
lampuradio wrote: Jag kollade lite på de scheman jag kunde hitta, och om man får lita på det som anges rörande spänningar etc, så är apparaten designad som en "rörätare". Man ligger på eller över max anodförlust för slutrören, vilket lär korta livslängden rejält. Om det bara vore rören, kanske det inte är ett jätteproblem, så länge man har lust att köpa nya då och då, men om apparaten i övrigt är suboptimal vad gäller värmetålighet, så kommer andra komponenter, kanske även kretskort etc, att ta stryk. Då kommer andra problem att ställa sig i kö och skapa irritation. Det är möjligt, att en liten intern fläkt kan lösa många av problemen. Bara lite luftväxling över kretskort och komponenter, kan göra stor nytta, även om rören slits lika fort. Ska man börja löda om kretskort och byta filterkondingar och motstånd, så blir det snabbt rätt mycket jobb... Jo såklart. Detta har jag även kommit fram till. Men den ser bra ut(tweed) och låter kinda nice med en bra Les Paul på fullt vrål. Jag skulle vilja ha den fungurullerandes igen.
|
| 19 Jan 2025, 04:38 |
|
 |
|
berra.b
|
salesman wrote: Om någon av er vill ta sig ann den såg säg till. Jag skulle hellre skicka till folk som kan än någon som inte vet vad dom pratar om. Så räck up handen... om du kan... Det känns som att många av rörpularna som hängde här förr inte är aktiva på forumet längre. Med det sagt, dra iväg mail till Racing, han har hjälpt mig med mina stärkare och borde kunna hjälpa dig också. jesper@by-racing.se
|
| 19 Jan 2025, 12:15 |
|
 |
|
salesman
|
berra.b wrote: salesman wrote: Om någon av er vill ta sig ann den såg säg till. Jag skulle hellre skicka till folk som kan än någon som inte vet vad dom pratar om. Så räck up handen... om du kan... Det känns som att många av rörpularna som hängde här förr inte är aktiva på forumet längre. Med det sagt, dra iväg mail till Racing, han har hjälpt mig med mina stärkare och borde kunna hjälpa dig också. jesper@by-racing.seTack, jag skall göra det.
|
| 19 Jan 2025, 12:58 |
|
 |
|
Lynxtrap
|
Kan tycka att det vore mer praktiskt och förmånligt att skicka den till Helsingfors än till Göteborg, men det är ju inte mitt bekymmer.
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 20 Jan 2025, 12:01 |
|
 |
|
salesman
|
Det är i princip samma pengar att skicka till Sverige, 28€. Och det är lite trevligare att prata svenska.
Jag tror amp healer tittar på den.
|
| 20 Jan 2025, 12:10 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 10 posts ] |
|