Re: Erfarenheter av Marshalls 50th Anniversary 1 watts serie
Tack för din kommentar.
Är väl mest nyfiken på att höra om folks erfarenheter av Marshalls 1 watts serie, åsikter.
Bra men dyr för att vara 1 wattare verkar vara ett vanligt omdöme.
JTM har ingen fx loop eller hur? Just JTM 1 wattaren verkar dock få väldigt bra omdömen vad jag läst på nätet.
Är kanske något mer inne på JVM eller DSL, båda verkar väldigt allround, vore också bra om den både levererar bra clean och bra dist. Vissa verkar tycka att JVM är lite brusig (hum) vid högre ljudnivåer men det är väl ej ovanligt för "high gain" förstärkare.
Ja, jag har också förstått att de är högljudda i 1 watts läget, kanske inte är så dumt med en kombo med inbyggd Celestion 8 tummare trots allt för att kunna få ner volymen då och då i lägenhet, en 1x12 låda kan jag komplettera med senare i så fall.
Visst kan en bra attenuator vara ett alternativ också.
Walain wrote:
Jag har JTM1-toppen, den är kanon tycker jag.. Köpte den väldigt billigt på en julrea. Låter typ lika bra som mina stora marshalls, men inte med samma botten förstås.
Tror inte jag riktigt uppfattade vad som var frågan egentligen, men jag gillar min iaf.. Dock, på 1 W är den fortfarande väldigt högljudd för lägenhet, och på 0.1 watt så låter den inte så jättekul. Så jag kör ändå med attenuator hemma