Du e fan duktig på att spela!
Antar att det du frågar om är idéer på annat du kan prova?
Isf. Testa att ersätta skärmgallermotstånden R61 samt R62 med zeners om ca 25V/5w. Prova sänka R69 till 33k. Förvänta dig mer attack och rapphet av detta.R69 bytet bidrar till mer förstärkning iofs men även mer klarhet i soundet.
Byt R12 mot en trimpot och ratta dig trött..

Det där med sloperesistorer kan debatteras till döds...
Sen skall sägas att jag hade inte heller adderat ngt gainsteg till det där för blues lr rocknroll. Finns ingen anledning.
Hade jag sedan fått fritt spelrum hade jag kastat om en del bland katodresistorvärdena. Det som sitter där känns väl generiskt,vilket bidrar till att göra ljudet ganska stereotypt med.
Tittar du sedan på resistorerna i spänningsrailen så har man väl inte heller där lattjat allt för mkt iaf. Återigen ganska stereotypa värden.
Det hör till saken att genom att labba med värdena på R74 och R75 kan du få ganska stora skillnader i rent praktiskt utfall. Generellt taget anser jag att man använder ganska höga spänningar mot preampen med mina mått mätt.
Det kan rent av vara ide att addera en nod då man enl schema hängt iaf 3 trioder på sista utgången,den märkt X.
Givetvis en fråga om tycke och smak samt antalet variabler,men i mitt fall är det mera sällan jag passerar 320VDC på railen som matar första triod. Tycker det gör ljudet väl hårt annars.
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.