View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 11:43



Reply to topic  [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
En till gris 
Author Message
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post Re: En till gris
Amp Healer wrote:
Ja då är det bara att säga grattis! Ibland har ju man tur o hitta grejer ;)

Du svarade inte på frågan: "Humm "där jag målat över texten med svart" varför håller du på med sånt trams???


Jag målar över komponenterna för att många gitarrmoddare är som hökar och sitter med bildprogram och förstorar bilder och gör allt för att luska ut scheman på förstärkare. Jag ska dra i gång en firma om ett tag har jag tänkt, det börjar bli en del efterfrågningar på förstärkare (främst utanför Sverige) och eftersom att jag livnär mig på detta nu och inte har ett annat jobb (förutom mitt band där det mest är utgifter :) ) så tror jag inte att det är hållbart att bedriva en verksamhet svart. Därför vill jag inte att mina kretsar flyter omkring på nätet heller.

_________________
https://www.facebook.com/hermanssonamplification
http://emaushenric.benesser.se
http://www.benesser.se


11 Jul 2012, 19:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
emaushenric wrote:
Amp Healer wrote:
Ja då är det bara att säga grattis! Ibland har ju man tur o hitta grejer ;)

Du svarade inte på frågan: "Humm "där jag målat över texten med svart" varför håller du på med sånt trams???


Jag målar över komponenterna för att många gitarrmoddare är som hökar och sitter med bildprogram och förstorar bilder och gör allt för att luska ut scheman på förstärkare. Jag ska dra i gång en firma om ett tag har jag tänkt, det börjar bli en del efterfrågningar på förstärkare (främst utanför Sverige) och eftersom att jag livnär mig på detta nu och inte har ett annat jobb (förutom mitt band där det mest är utgifter :) ) så tror jag inte att det är hållbart att bedriva en verksamhet svart. Därför vill jag inte att mina kretsar flyter omkring på nätet heller.


Tack för din ärlighet!
Men har du tänkt på CE reglerna?
När du byter hela inandömet stärkare, kommer du utanför ramen av servis och då är du utanför CE regler.
Hur har du tänkt lagligt förklara det?

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


11 Jul 2012, 19:17
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post Re: En till gris
Amp Healer wrote:
Tack för din ärlighet!
Men har du tänkt på CE reglerna?
När du byter hela inandömet stärkare, kommer du utanför ramen av servis och då är du utanför CE regler.
Hur har du tänkt lagligt förklara det?


Ja det är CE som är kruxet. Jag har pratat en del med Folkesson om detta och det verkar vara i princip helt omöjligt att vara förstärkarmoddare och göra allt enligt alla bestämmelser. Man måste ju ha ny CE-märkning för varje apparat om de inte är helt likadana. Och om man gör en lite mer omfattande mod och grejar i nätdelen (vilket jag alltid gör) så ska apparaten CE-märkas på nytt. Sen ska ju alla komponenter uppfylla ROHS och allt vad det heter. Det blir lite moment 22, om jag inte startar firma är det mot reglerna och om jag startar så går det inte att följa de bestämmelser som finns om man ska hålla på och modda så då blir det också mot reglerna :roll:

_________________
https://www.facebook.com/hermanssonamplification
http://emaushenric.benesser.se
http://www.benesser.se


11 Jul 2012, 19:33
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: En till gris
emaushenric wrote:
Amp Healer wrote:
Ja då är det bara att säga grattis! Ibland har ju man tur o hitta grejer ;)

Du svarade inte på frågan: "Humm "där jag målat över texten med svart" varför håller du på med sånt trams???


Jag målar över komponenterna för att många gitarrmoddare är som hökar och sitter med bildprogram och förstorar bilder och gör allt för att luska ut scheman på förstärkare. Jag ska dra i gång en firma om ett tag har jag tänkt, det börjar bli en del efterfrågningar på förstärkare (främst utanför Sverige) och eftersom att jag livnär mig på detta nu och inte har ett annat jobb (förutom mitt band där det mest är utgifter :) ) så tror jag inte att det är hållbart att bedriva en verksamhet svart. Därför vill jag inte att mina kretsar flyter omkring på nätet heller.

Är du inte lite paranoid nu :?: :wink: Du har väl några stycken ute nu så det dröjer nog inte länge... och det finns elegantare sätt gömma sina lösningar. bl.a. komponenter som ser ut som något annat, hepp!

Ja du, CE innefattar även WEEE och ROHS numera. Du får flytta till ett CE/ROHS fritt land. Eller producera för export till endast sådana länder.

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


11 Jul 2012, 19:41
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
emaushenric wrote:
Amp Healer wrote:
Tack för din ärlighet!
Men har du tänkt på CE reglerna?
När du byter hela inandömet stärkare, kommer du utanför ramen av servis och då är du utanför CE regler.
Hur har du tänkt lagligt förklara det?


Ja det är CE som är kruxet. Jag har pratat en del med Folkesson om detta och det verkar vara i princip helt omöjligt att vara förstärkarmoddare och göra allt enligt alla bestämmelser. Man måste ju ha ny CE-märkning för varje apparat om de inte är helt likadana. Och om man gör en lite mer omfattande mod och grejar i nätdelen (vilket jag alltid gör) så ska apparaten CE-märkas på nytt. Sen ska ju alla komponenter uppfylla ROHS och allt vad det heter. Det blir lite moment 22, om jag inte startar firma är det mot reglerna och om jag startar så går det inte att följa de bestämmelser som finns om man ska hålla på och modda så då blir det också mot reglerna :roll:


Nä om jag förstått rätt så är det inget Moment 22,utan som om du vore en plastik kiurg, man kan skära på vänner som har förtronden för en, sen kan man göra det större o "skära " på dom som betalar, men om man har adekvat utbliding (och erskänd) så får man skära på alla.
Jag har aldrig hymlat med att vad jag gör är på hobby nivå,och hjäper gärna mina med musikante om jag kan.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


11 Jul 2012, 19:50
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post Re: En till gris
VacuumVoodoo wrote:
emaushenric wrote:
Jag målar över komponenterna för att många gitarrmoddare är som hökar och sitter med bildprogram och förstorar bilder och gör allt för att luska ut scheman på förstärkare. Jag ska dra i gång en firma om ett tag har jag tänkt, det börjar bli en del efterfrågningar på förstärkare (främst utanför Sverige) och eftersom att jag livnär mig på detta nu och inte har ett annat jobb (förutom mitt band där det mest är utgifter :) ) så tror jag inte att det är hållbart att bedriva en verksamhet svart. Därför vill jag inte att mina kretsar flyter omkring på nätet heller.

Är du inte lite paranoid nu :?: :wink: Du har väl några stycken ute nu så det dröjer nog inte länge... och det finns elegantare sätt gömma sina lösningar. bl.a. komponenter som ser ut som något annat, hepp!

Ja du, CE innefattar även WEEE och ROHS numera. Du får flytta till ett CE/ROHS fritt land.


Jag får väl börja holka ur mina mustard-kondingar och sätta i motstånd i dem i stället kanske? :D Annars kan jag ju alltid köpa en massa billiga kretskort med komponenter på från ebay i kina och montera in lite här och där för att vilseleda fokus :lol:
Det ser ju inge kul ut heller om man kletar över allt med lim, så detta är en sorts kompromiss jag gör där man inte ser vad det är för värde på komponenterna :)

Ja, jag får väl köpa en liten stuga i nått U-land och sitta där och knåpa ihop stärkare :|

_________________
https://www.facebook.com/hermanssonamplification
http://emaushenric.benesser.se
http://www.benesser.se


11 Jul 2012, 19:52
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
emaushenric wrote:
VacuumVoodoo wrote:

Jag får väl börja holka ur mina mustard-kondingar och sätta i motstånd i dem i stället kanske? :D Annars kan jag ju alltid köpa en massa billiga kretskort med komponenter på från ebay i kina och montera in lite här och där för att vilseleda fokus :lol:
Det ser ju inge kul ut heller om man kletar över allt med lim, så detta är en sorts kompromiss jag gör där man inte ser vad det är för värde på komponenterna :)

Ja, jag får väl köpa en liten stuga i nått U-land och sitta där och knåpa ihop stärkare :|


:?

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


Last edited by Amp Healer on 24 Jul 2012, 14:44, edited 1 time in total.



11 Jul 2012, 19:57
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
:mrgreen:

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


Last edited by Amp Healer on 12 Jul 2012, 22:28, edited 1 time in total.



11 Jul 2012, 20:02
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
Men kom igen nu Henrick!,,,!
Du lägger upp ljud klipp om och om igen, men vänta nu,,,,,har du bidraget någon gång på forumet?
Alex , som har stor kunskap bidrar hela tiden, medan du kör : säger inget men kan ni tycka jag är bra?
DU! har missuppfattat detta forum!!!!
Det handlar INTE om att du inte duger som person, utan vi DELAR med OSS!

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


11 Jul 2012, 20:11
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
Inte förvånad att Henrick försann efter min sista kommentar. Säger ju en del eller hur?

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


11 Jul 2012, 20:30
Profile
Post Re: En till gris
Nåja, han var väl inte helt rättvis mot mig heller!

Alla vet ju att 90% av ljudet sitter i trafon och inte i Henricks skalle!... =)


11 Jul 2012, 20:32
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
Freppezon wrote:
Nåja, han var väl inte helt rättvis mot mig heller!

Alla vet ju att 90% av ljudet sitter i trafon och inte i Henricks skalle!... =)


Sorry du är ute med mega tramset, om du inte kan bevisa vad du säger!
Har frågasatt dina påsånde inna,,,Räcker nu! VISA!

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


11 Jul 2012, 20:38
Profile
Post Re: En till gris
Då är jag nog tvungen att ta betalt för din tunga!...

=)


11 Jul 2012, 20:41
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: En till gris
Nämän! har vi pajkastning på gång? Hit med en smultron och björnbärpaj med chokladkräm!

Det jag skrev om att producera enbart för export till länder som inte har CE/ROHS krav var seriöst menat.
Likaså tipset om förklädda komponenter. Det finns företag som har specialiserat sig på sådant. Man behöver inte sitta i källaren med sin Dremel och leka tandläkare med senapsburkar.

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


11 Jul 2012, 20:45
Profile WWW
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
Freppezon wrote:
Då är jag nog tvungen att ta betalt för din tunga!...

=)


Och med den kommetaren säger du mer att du är ett "troll" än att du vill föra detta forum framåt.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


11 Jul 2012, 21:00
Profile
Post Re: En till gris
Och med det här forumet menar du förstås din egen plånbok!...


11 Jul 2012, 21:04

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: En till gris
Får jag med vara med och kasta paj? Efter typ 5 eller 6 eller något samma tråd med samma stärkare moddade med överstrykna komponenter och ljudklipp och inte ett snus om vad som är gjort så börjar det mer likna reklam för att sälja dina moddar. Specielt när du lägger exakt samma inlägg även på diskantforum och förmodligen andra forum med..... :roll:
Ljudbojen kanske borde ta betalt för reklamutrymmet............

_________________
Johan Hansson


11 Jul 2012, 21:09
Profile
User avatar

Joined: 09 Dec 2007, 23:29
Posts: 506
Location:
Post Re: En till gris
Popcornsmileyn är saknad på detta forat


11 Jul 2012, 21:23
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post Re: En till gris
VacuumVoodoo wrote:
Nämän! har vi pajkastning på gång? Hit med en smultron och björnbärpaj med chokladkräm!

Det jag skrev om att producera enbart för export till länder som inte har CE/ROHS krav var seriöst menat.
Likaså tipset om förklädda komponenter. Det finns företag som har specialiserat sig på sådant. Man behöver inte sitta i källaren med sin Dremel och leka tandläkare med senapsburkar.


Tack för förslaget!
Du som har koll, vilka länder har CE/ROHS krav? Alla inom EU? Inte USA?
Man skulle ju kanske kunna bygga förstärkare på export till länder som inte har CE/ROHS krav och syssla med lite reparationer och service vid sidan av och då få verksamheten inom ramarna för CE/ROHS kraven.

_________________
https://www.facebook.com/hermanssonamplification
http://emaushenric.benesser.se
http://www.benesser.se


11 Jul 2012, 21:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Nov 2009, 00:33
Posts: 1034
Location: Falun
Post Re: En till gris
Tubis wrote:
Får jag med vara med och kasta paj? Efter typ 5 eller 6 eller något samma tråd med samma stärkare moddade med överstrykna komponenter och ljudklipp och inte ett snus om vad som är gjort så börjar det mer likna reklam för att sälja dina moddar. Specielt när du lägger exakt samma inlägg även på diskantforum och förmodligen andra forum med..... :roll:
Ljudbojen kanske borde ta betalt för reklamutrymmet............


Det har kanske blivit lite får många liknande trådar från min sida. Jag tror kanske inte att Sverige är det land jag främst ska försöka få ut mina moddar i heller då folk i allmänhet tycker det är dyrt om det kostar mer än en Bugera...
Jag har ju specialiserat mig inom en smal genre inom high gain-ljud och det är där jag har lagt mitt fokus och min tid och inte på rörförstärkare i största allmänhet, så det är väl lite därför jag är rädd om mina kretsar då det är så pass få som håller på med just den typen av distljud jag sysslar med. Jag får kanske ta det lite lugnt med trådar på byggen som inte säger så mycket mer än hur det ser ut visuellt och hur det låter och får försöka vara mer delaktig i andras trådar. Folk som tycker att det är kul med bilder och ljudklipp kan ju alltid kika på min blogg. :)

_________________
https://www.facebook.com/hermanssonamplification
http://emaushenric.benesser.se
http://www.benesser.se


11 Jul 2012, 23:05
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: En till gris
Jag tappade sugen lite på att modda för det går inte göra det snyggt om det ska bli några rimliga tidsaspeker vs att det inte ska kosta något. Gör man det kostnadseffektivt så blir det inte snyggt utan då ser det ut som foklkessons moddar med kablar tvärs över och allt fixerat med vit latex eller vad de nu är han använder. Då klagar folk sen på utseendet trots att de fungerar. Sälja färdiga prylar har jag med tappat sugen på att börja med iom CE märkningen. Vill inte slänga ut så mycket pengar för en produkt jag kanske aldrig får sålt. Så länge jag har mitt riktiga jobb så bygger jag för egen del eller hjälper någon till självkostnad. Sen kan man ju fundera på att endast reparera om man behöver pengarna för att sätta mat på bordet.
Tänk på att om du bygger upp din inkomst på att köpa upp och modda PA-stärkare så kommer dessa tids nog att sina......

_________________
Johan Hansson


12 Jul 2012, 11:40
Profile
Post Re: En till gris
Men om CE-märkningen är en one time/off kostnad kanske det kan vara värt att få igång en serieproduktion
och ändå kunna tjäna hyffsat med pengar se bara på:

1. Revintage Amps
2. Mystic Amps
3. Lehnert
4. Folkesson ,mfl.

Varför gör ni inte som ovan byggare bygg upp ett eget grundkoncept?
Tex Dumble fast med lite mera tight basregister som "Mystic Blue Amps".
Eller en väldigt clean Fender Bassman som Revintage Amps.

Skippa allt lull lull som reverb, rördriven-loop etc för att hålla ner byggtiden (vinstmarginalen). Dvs en bra grundkanal en förstärkare
som tar pedaler jäkligt bra för att hålla uppe vinstmarginalen (och lödtiden).

Att modda redan befintliga förstärkare ger ju usel vinstmarginal (som redan bör ligga på 50%).
Det där med CE-märkningen tror jag inte på för fem öre, det är ju en one time/off kostnad och om det då kostar 10.000 SEK
för att få en märkningen varför inte satsa åtminstone 50% för att få rörbygget att gå ihop.
Vinstmarginalen att modda är ju oerhört liten (tänker på Folkesson) som måste ta ut ett gigantiskt belopp
för tiden (inte materialet) som kostar ca 400-500 SEK att sätta ihop.

Genom att bygga den från scratch och sätta ut handlödd rörförstärkare kan ni lätt ta ut en rejäl skopa
(om den låter bra) och låta kunderna prova ut den. Det handlar ju inte om några 100-tal förstärkare att löda,
utan kanske om en proto-serie om 10 stycken, då vet ni ju om ideen håller!


12 Jul 2012, 14:10

Joined: 23 Sep 2004, 08:50
Posts: 135
Location:
Post Re: En till gris
emaushenric wrote:
Tubis wrote:
Får jag med vara med och kasta paj? Efter typ 5 eller 6 eller något samma tråd med samma stärkare moddade med överstrykna komponenter och ljudklipp och inte ett snus om vad som är gjort så börjar det mer likna reklam för att sälja dina moddar. Specielt när du lägger exakt samma inlägg även på diskantforum och förmodligen andra forum med..... :roll:
Ljudbojen kanske borde ta betalt för reklamutrymmet............


Det har kanske blivit lite får många liknande trådar från min sida. Jag tror kanske inte att Sverige är det land jag främst ska försöka få ut mina moddar i heller då folk i allmänhet tycker det är dyrt om det kostar mer än en Bugera...
Jag har ju specialiserat mig inom en smal genre inom high gain-ljud och det är där jag har lagt mitt fokus och min tid och inte på rörförstärkare i största allmänhet, så det är väl lite därför jag är rädd om mina kretsar då det är så pass få som håller på med just den typen av distljud jag sysslar med. Jag får kanske ta det lite lugnt med trådar på byggen som inte säger så mycket mer än hur det ser ut visuellt och hur det låter och får försöka vara mer delaktig i andras trådar. Folk som tycker att det är kul med bilder och ljudklipp kan ju alltid kika på min blogg. :)


Skit i de som gnäller, det luktar bara avundsjuka... Jag gillar din blogg och din stärkare, bra jobbat Henric.


12 Jul 2012, 14:29
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: En till gris
Man får inte CE märkningen bara för att man betalar freppe....man måste bygga enligt en standard som man först måste betala för. Sen ska man som sagt bygga så den följer denna standard och minsta lilla sak så får man ingen CE nmärkning utan måste göra om och försöka igen. Skiten ska även vibrationstestast och störningstestas osv osv osv. Sen måste varenda komponent ha dokument med sig och vara kodkända. Det är inte bara att skicka in en stärkare man byggt och betala och sen är det bara att börja sälja. Du undervärderar krånglet och kostnaden för att sen försöka på en hårt konkurrensutsatt marknad. Varför tror du att de du listar har någon CE märkning? Det finns massor med folk som kränger saker utan detta. Men det är absolut ingen väg att gå om man ska driva ett företag och leva på det och kunna sova lugnt om natten samtidigt.

_________________
Johan Hansson


12 Jul 2012, 14:33
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: En till gris
Bara CE (LVD och EMC), under förutsättning att burken flyger igenom utan några ändringar och omtestningar går idag på i runda slängar 35.000:- . Sedan har man ju ROHS, WEEE och kemikalieinspektionen att deala med om man säljer i Sverige.
Sedan, som Henrik påpekade, folk köper inte svensktillverkat om det kostar mer än en Bugera. Då köper man hellre "proudly hand made in USA" - vilket ofta är en lögn

Om någon undrar så är mina grejer CE-märkta, uppfyller ROHS direktivet och all verksamhet bedrivs legalt med vita pengar.
Deltagandet i diskussionsfora är ideel verksamhet.

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


Last edited by VacuumVoodoo on 12 Jul 2012, 15:00, edited 2 times in total.



12 Jul 2012, 14:35
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7517
Location: Uddevalla
Post Re: En till gris
marrelero wrote:

Skit i de som gnäller, det luktar bara avundsjuka... Jag gillar din blogg och din stärkare, bra jobbat Henric.

Sluta fjanta dig. Varför skulle vi vara avundsjuka, jag är ganska långt från sådana där moddningar.
Är det ett reklamplank eller något där vi diskuterar och delar med oss av kunskap och lösningar? Okej med en tråd som den där men nu massproduceras det med precis samma moddar och samma stärkare om och om igen på multipla forum vilket ganska tydligt är en reklamkampanj och inget aktivt deltagande i ett diskussionsforum.

_________________
Johan Hansson


12 Jul 2012, 14:38
Profile
User avatar

Joined: 27 Jan 2011, 04:34
Posts: 686
Location: Göteborg
Post Re: En till gris
VacuumVoodoo wrote:

Deltagandet i diskussionsfora är ideel verksamhet.


Du har stående inbjudan till Hisingen på kaffe, kanelgiffel och folköl så länge du fortsätter att svara med en ängels tålamod på mina ängsliga nervösa PM om saker du lagar åt mig. Se det som ren forumsbetalning, glöm inte att förmånsbeskatta bara...

Utgifter:
Komponenter ...
mm ...

Inkomster:
Ljudbojen.com 4 gifflar och en 3,5a
Förstärkarverks ...

_________________
/Anders


12 Jul 2012, 16:42
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7492
Location: Götelaborg
Post Re: En till gris
:mrgreen:

Saken e att CE har inte fattat det med råkkändråll. Det e DÄR skon klämmer.... :lol:

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


12 Jul 2012, 20:48
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7492
Location: Götelaborg
Post Re: En till gris
Sa jag de?
Grillat e fan godast.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


12 Jul 2012, 20:48
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 20:55
Posts: 4881
Location: Mönsterås
Post Re: En till gris
Tubis wrote:
marrelero wrote:

Skit i de som gnäller, det luktar bara avundsjuka... Jag gillar din blogg och din stärkare, bra jobbat Henric.

Sluta fjanta dig. Varför skulle vi vara avundsjuka, jag är ganska långt från sådana där moddningar.
Är det ett reklamplank eller något där vi diskuterar och delar med oss av kunskap och lösningar? Okej med en tråd som den där men nu massproduceras det med precis samma moddar och samma stärkare om och om igen på multipla forum vilket ganska tydligt är en reklamkampanj och inget aktivt deltagande i ett diskussionsforum.



100 +
Du får medhåll från mig Johan !
Nog för du har din sidor ibland (som vi alla) men du har ALLTID varit personen som delar med dig, mer än vad man kan säga om Henric som inte ens kan avlasta oss andra från en enkel bias fråga.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


12 Jul 2012, 22:45
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 67 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.