| Author |
Message |
|
batlash
|
Ja, dom låter ju väldigt lika i datorn i alla fall. Jag gissar att A är din Bassman. Dom andra låter ju identiskt 
|
| 05 Apr 2009, 10:26 |
|
 |
|
K-G
|
Izzy wrote: Spelade som sagt in några klipp med mina stärkare för att kolla om min tes stämmer - att det inte är så himla stor skillnad på hur dessa klassiska low gain-stäkrare låter. Karaktärsskillnader, men i någon mening på marginalen. Alla delar i kedjan spelar stor roll, från gitarrist via instrument, stärk, högtalare (!), lokal, öra. Och det går att skapa den här typen av sound säkert ur en Traynor likväl som en Bassking (men med lite meckande då...) osv. Stärkarna är inspelade på precis samma sätt. Samma högtalarlåda (Greenbacks 4x12), samma gura (Les Paul), samma kablar, samma strängbändare osv. Samma fredag kväll. Det är rejält blås på dem, typ 7-10 på volymen. Ca 45-sekunderssnuttar. 0:00 Stärkare A 0:41 Stärkare B 1:19 Stärkare C 2:18 Jaha - vad är det här då? A B eller C? Ljudfil: http://www.kickback-rock.se/songs/rramps.mp3Ni får väl gissa då vad som är Bassman SF/BF, JMP 1987 och JTM45. Det är inte så himla svårt. Skillnanderna är rätt tydliga för mig men, äh, det rockar väl fint hur man än gör!? [:)][8D][}:)] /Gunnar B och C lät ju mer sammanhållen i soundet...gissar på nån av dessa är Bassmannen...nästan så att jag skulle vilja ha dessa sound i min Basskanal [^] [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Rockabilly är inget annat än en tidig form av Rock'n Roll'"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecats
|
| 05 Apr 2009, 10:47 |
|
 |
|
marrelero
|
Izzy wrote:
0:00 Stärkare A - <font color="red">JTM</font id="red"> 0:41 Stärkare B - <font color="red">Bassman</font id="red"> 1:19 Stärkare C - <font color="red">1987</font id="red"> 2:18 Jaha - vad är det här då? A B eller C?
Min gissning, tror mig höra liite mer creamy/mjuk/sag i lägre registren i första delen av klippet. ...men vad vet jag [:D] <b><font color=blue>/Martin</font id=blue></b>
|
| 05 Apr 2009, 10:48 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Okej. Jag ska inte hålla er på sträckbänken. Det är ju inte något jäkla På spåret.
Martin är ändå rätt ute.
A = JTM45 B = Bassman SF/BF C = JMP 1987 D = Bassman SF/BF med Marshallsk 2204-kanal (moddad bass-kanalalltså)
Jag tycker man kan höra 45:ans lätta sag och djupa lite lösare botten, tillsammans med ett lite midurgröpning (både från filter före V2 och (tonstack) och en sprillig top. Kt66-morr.
Bassemmannen, ja det som väl främst "avslöjar" den är början på klippet, när det är lite renare. Fendrisk clean BF/SF-klang från en preamp utan katodföljare. Sedan blir det mer JTM45-likt när slutrören (6L6GC) börjar ryta.
JMP har ju en enastående komplex dist. Mkt mer middig. Inte lika spretig i toppen. Och då är det ändå en 56k/250pF-tonstack på denna, inte den vanliga 33k/500pF. Mer gain i preampen och man kan pressa stärkare att dista mer.
2204-försteg i ett Bassman-slutsteg. Ja, det blir ju samma typ av mättad, komplex dist som i JMP:n. Väldigt likt JMP:n Men man "saknar" EL34:ornas skitighet. Det finns de som hävdar att en JCM800 2204 låter <u>h e l t</u> annorlunda än en Plexi [:o)] Jag säger bullshit. Om jag lyssnar på slutet på JMP:klippet och sedan inledningen på Bassemen 2204-klippet kan inte ens jag säga att det är två olika stärkare.
Alla är vinnare. Särskilt Ocku [;)][:D]
/Gunnar
|
| 05 Apr 2009, 11:28 |
|
 |
|
K-G
|
Izzy wrote: Okej. Jag ska inte hålla er på sträckbänken. Det är ju inte något jäkla På spåret.
Martin är ändå rätt ute.
A = JTM45 B = Bassman SF/BF C = JMP 1987 D = Bassman SF/BF med Marshallsk 2204-kanal (moddad bass-kanalalltså)
Jag tycker man kan höra 45:ans lätta sag och djupa lite lösare botten, tillsammans med ett lite midurgröpning (både från filter före V2 och (tonstack) och en sprillig top. Kt66-morr.
Bassemmannen, ja det som väl främst "avslöjar" den är början på klippet, när det är lite renare. Fendrisk clean BF/SF-klang från en preamp utan katodföljare. Sedan blir det mer JTM45-likt när slutrören (6L6GC) börjar ryta.
JMP har ju en enastående komplex dist. Mkt mer middig. Inte lika spretig i toppen. Och då är det ändå en 56k/250pF-tonstack på denna, inte den vanliga 33k/500pF.
2204-försteg i ett Bassman-slutsteg. Ja, det blir ju samma typ av mättad, komplex dist som i JMP:n. Men man "saknar" EL34:ornas skitighet.
/Gunnar
' Vid vilken volym kommer detta ljud fram med bassmannen? Går det liksom va i närheten utan att man får synrubbningar, hjärtklappning och allmänt tjut i öronen? [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Rockabilly är inget annat än en tidig form av Rock'n Roll'"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecats
|
| 05 Apr 2009, 11:30 |
|
 |
|
Izzy
|
Boogiecats wrote: Vid vilken volym kommer detta ljud fram med bassmannen?
Går det liksom va i närheten utan att man får synrubbningar, hjärtklappning och allmänt tjut i öronen?
Det är volym 7-8 kanske. Det är ungfär lika högt som en JTM45:a. JMP:n är av något skäl typ 3dB till. Går man upp till max (10) blir det inte högre, bara mer skitigt. Ja, det är rätt högt men inte överdjävligt. Vi repar i liten lokal och då kör jag Bassmannen på kanske 6, lite renare och i 2x12:a. Ngt lägre. Använder gitarrvolymen mycket. Vi lirar blues och gubbrock, coverbandsgrejen och den volym som funkar på vanliga kul kalas med svärmor. Ingen klagar. Den där stärkaren är vänlig men bär ändå fram på något skumt sätt. /Gunnar
|
| 05 Apr 2009, 11:48 |
|
 |
|
K-G
|
Izzy wrote: Boogiecats wrote: Vid vilken volym kommer detta ljud fram med bassmannen?
Går det liksom va i närheten utan att man får synrubbningar, hjärtklappning och allmänt tjut i öronen?
Det är volym 7-8 kanske. Det är ungfär lika högt som en JTM45:a. JMP:n är av något skäl typ 3dB till. Går man upp till max (10) blir det inte högre, bara mer skitigt. Ja, det är rätt högt men inte överdjävligt. Vi repar i liten lokal och då kör jag Bassmannen på kanske 6, lite renare och i 2x12:a. Ngt lägre. Använder gitarrvolymen mycket. Vi lirar blues och gubbrock, coverbandsgrejen och den volym som funkar på vanliga kul kalas med svärmor. Ingen klagar. Den där stärkaren är vänlig men bär ändå fram på något skumt sätt. /Gunnar Hrrrmmmm....nu börjar det besvärliga GAS-anfallet igen...lyssnade ännu en gång på sista klippet och kunde ana en liten fetare ton [:p] Varför kan ni inte posta sådant häringa mitt i vintern när man har tid med att skicka iväg stärkaren [8D] [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Rockabilly är inget annat än en tidig form av Rock'n Roll'"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecats
|
| 05 Apr 2009, 11:52 |
|
 |
|
Sven-Johan
|
Ocku wrote: Min signatur says it all... [;)][:)] ------ Dom låter alla lika
Intressant lyssning! Sven-Toan
|
| 05 Apr 2009, 11:57 |
|
 |
|
Zacka
|
Tackar !! Nu vet ja precis vad det blir för bygge av trafona jag har ligger [:p] Bassman med 2204 kanal[8D] Fråga : Är det nån knepig treble pot på normalkanalen eller ser jag fel ?? Kan man göra en normal fender tonstack istället utan att det har nån betydelse ? Ska kolla ,dom kanske har sådana pottar på GMF ? Mvh Z
|
| 05 Apr 2009, 12:38 |
|
 |
|
Izzy
|
Zacka wrote: Tackar !! Nu vet ja precis vad det blir för bygge av trafona jag har ligger [:p] Bassman med 2204 kanal[8D] Fråga : Är det nån knepig treble pot på normalkanalen eller ser jag fel ?? Kan man göra en normal fender tonstack istället utan att det har nån betydelse ? Ska kolla ,dom kanske har sådana pottar på GMF ? Mvh Z
Menar du 330k-poten med 70k-tap? Jag har en vanlig 250k-pot och ett 68k-motstånd. Jag ligger ändå alltid uppåt 6-8 på den poten och då spelar det ingen roll. Annars har Weber sådan pot. Har inte hittat någon annan stans. Tonstack är alltid labb-område tycker jag. Testa olika varianter. Och inte minst motståndet mot jord. Men för Fenderklangen är väl 100n- och 47n-kondingarna viktiga. /Gunnar
|
| 05 Apr 2009, 12:44 |
|
 |
|
Ocku
|
Izzy wrote:
/Gunnar
Man tackar. [8D] Jag tycker att ditt exempel är illustrativt och visar hur en kunnig användare vet hur man skall ratta sin förstärkare för att det skall låta på ett visst sätt. Jag måste också avslöja att Martin K. var här över helgen och han lyckades pricka 1987:an. ------ Dom låter alla lika
|
| 05 Apr 2009, 19:12 |
|
 |
|
EvilWoods
|
Tack så mycket Gunnar för jobbet med att spela in ljudklippen! Det är definitivt inte någon större skillnad mellan dom. Min snart tvååriga dotter kom precis in i rummet och sa "Äjsidissi". [:D] Tycker att det första klippet på JTM45:an är något öppnare och har lite mer övertoner/diskant än de andra klippen. Nästan lite för mycket! Klippet på 1987:an låter aningen mer komprimerat än de andra och har lite mer grynighet. Hur mycket starkare upplever du ljudtrycket om du jämför JTM45:an med den lätt moddade silverfejsen? Skallrade det mer i tänderna innan du får den att överstyra? [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url]
|
| 06 Apr 2009, 09:04 |
|
 |
|
Ocku
|
EvilWoods wrote: Ringde på annonsen, men den var såld. Brukar vara kört när snacket är igång, sex personer hade ringt innan mig. [:)]
Nu finns där en Rambler till. En topp denna gång. http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.asp?rub=60023&annonceid=5628312------ Dom låter alla lika
|
| 06 Apr 2009, 18:22 |
|
 |
|
batlash
|
Mycket intressant tråd. Jag får aldrig spela så högt att min Bassman distar så där mycket. Däremot komprimerar den fint vid replokals- volym (ändå repar det bandet rätt så högt, skulle jag vilja påstå). Jag tycker högtalarna gör lika mycket med ljudet som förstärkaren. Till Bassmanen har jag en 4x12a med Greenbacks. Det låter väldigt olikt en SuperReverb som jag använt mycket. Fast genom samma högtalare låter dom två förstärkarna ganska lika.
|
| 06 Apr 2009, 20:10 |
|
 |
|
Izzy
|
EvilWoods wrote: Tack så mycket Gunnar för jobbet med att spela in ljudklippen! Det är definitivt inte någon större skillnad mellan dom. Min snart tvååriga dotter kom precis in i rummet och sa "Äjsidissi". [:D] Tycker att det första klippet på JTM45:an är något öppnare och har lite mer övertoner/diskant än de andra klippen. Nästan lite för mycket! Klippet på 1987:an låter aningen mer komprimerat än de andra och har lite mer grynighet. Hur mycket starkare upplever du ljudtrycket om du jämför JTM45:an med den lätt moddade silverfejsen? Skallrade det mer i tänderna innan du får den att överstyra? [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url] Så säger mina döttrar också... Fast de brukar numera stå längst fram när gubbarna lirar. [8D] JTM45:an och Bassemannen är ungefär lika ljudstarka. JMP:n ytterligare några dB, upplever man det som. Bassemannen komprimerar på ett behagligt sätt som gör att det sällan känns aggressivt. 45:an saggar, men den har ändå mer bett än Bassemannen. Jag ska ärligt säga att när vi repar kör jag inte stärkarna så att de distar så här mkt. Grundljudet är renare. Sedan lägger jag på pedaler. Men ljudtrycket blir ändå inte så himla mkt lägre. De här stärkarna låter så som det låter. Rätt meningslöst köra dem på volym 2-3. Upp med volymen rakt upp typ så att fasvändare och slutsteg börjar knäa något. Kompressionen gör att man tar bort en del hårdhet. Sedan måste man tänka att det är inte stärkaren som liksom bara genererar en massa bra ljud åt dig, gör jobbet typ. Det är DU som genom att spela formar det ljud som kommer ut ur högtalaren. Det är inte stärkaren som distar. Det är DU som genom att spela på ett visst sätt och skicka in signal i viss mängd, som får stärkaren att dista. Det är först när man fattar detta - 25-öringarna trillar ned plånk plånk - som man också blir accepterad när man lirar högt. Jag tycker det är vanligare att folk klagar på volymen när någon inte lirar sina grejor på ett snyggt sätt. När en god musiker får intstrumentet och grejorna att sjunga, ja då vill man ju bara ha mer och mer och mer. Slå mig med din rytmpinne, typ. Jag ber om ursäkt om jag trampat någon medmusikant på tårna eller om mitt inlägg framstår som väldigt förnumstigt och drygt för att komma från en medlemåttig strängbändare. Men om det är något jag tycker mig begripit på gamla dagar så är det just detta. Hur mycket tid jag än lagt på att testa röda, gula och blå kondingar, NOS-rör och andra rör osv etc. är det detta som gör skillnaden anser jag. Allra ödmjukast. /Gunnar
|
| 06 Apr 2009, 22:17 |
|
 |
|
robbangitarr
|
jag tycker skillnaden var ganska uppenbar, jtm har mer sag än bassman och jmp mer och annorlunda dist, tycker det är märkligt att höra att folk inte hör skillnad på ett forum som detta är man diskuterar kondingbyte etc..... hör man inte skillnad på dessa tre klipp kan man ju iofs köpa på sig vilken stärkare man vill o vara nöjd. By the way Gunnar, jag har köpt på mig lite cryo rör ifall du vill testa, det börjar också det bli dags för Sozo vintage eller original test. maila om du vill vara med o höra resultatet, har inte gjort testen själv än.
MVH Robban
|
| 06 Apr 2009, 23:04 |
|
 |
|
EvilWoods
|
Tycker också att JMP:n har en annorlunda, lite grynigare distorsion. De senare versionerna brukar väl anklagas för att vara ännu lite vassare? Fendern låter lite stelare kanske, men jag tycker inte att det är någon <i>jättestor"] skillnad (även om den hörs). Högtalarkabinettet färgar naturligtvis också ljudet en hel del. Hade man kört SF:en genom en Fendercab med originalelement från 60/70talet hade den skiljt sig mer markant från de andra stärkarna. Det som förvånade mig mest var toppen/övre mellanregistret i JTM-ljudet. Å andra sidan är det det som gör att ljudet skär igenom i en bandsituation. [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url]
|
| 06 Apr 2009, 23:33 |
|
 |
|
EvilWoods
|
Izzy wrote: Så säger mina döttrar också... Fast de brukar numera stå längst fram när gubbarna lirar. [8D]
[:)] [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url]
|
| 06 Apr 2009, 23:35 |
|
 |
|
batlash
|
robbangitarr wrote: jag tycker skillnaden var ganska uppenbar, jtm har mer sag än bassman och jmp mer och annorlunda dist, tycker det är märkligt att höra att folk inte hör skillnad på ett forum som detta är man diskuterar kondingbyte etc..... hör man inte skillnad på dessa tre klipp kan man ju iofs köpa på sig vilken stärkare man vill o vara nöjd. By the way Gunnar, jag har köpt på mig lite cryo rör ifall du vill testa, det börjar också det bli dags för Sozo vintage eller original test. maila om du vill vara med o höra resultatet, har inte gjort testen själv än.
MVH Robban
Har du tänkt på att skillnaden kanske är större i verkligheten än genom små femcentimeters datorhögtalare gjorda av plast?
|
| 07 Apr 2009, 07:38 |
|
 |
|
Izzy
|
robbangitarr wrote: jag tycker skillnaden var ganska uppenbar, jtm har mer sag än bassman och jmp mer och annorlunda dist, tycker det är märkligt att höra att folk inte hör skillnad på ett forum som detta är man diskuterar kondingbyte etc..... hör man inte skillnad på dessa tre klipp kan man ju iofs köpa på sig vilken stärkare man vill o vara nöjd. By the way Gunnar, jag har köpt på mig lite cryo rör ifall du vill testa, det börjar också det bli dags för Sozo vintage eller original test. maila om du vill vara med o höra resultatet, har inte gjort testen själv än.
MVH Robban
Cryo. Kan knappt bärga mig. Måste testas. [:p] Och snart åker Sozo-värstingarna in i JMP:n, även om jag är grymt nöjd med hur den låter redan nu. Tänk om det kan bli ännu bättre [8D] Vi hörs på luren! Jag håller med dig om att skillnaderna är uppenbara. För mig och för dig och säkert ett stort antal andra som verkligen finlirar och med öronen ägnar sig åt audiell vinprovning. Min point är nog bara att om man som EvilWods säger att man har typ Angus och Billy Gibbons som ideal, då menar jag att man kan välja vilken som helst av mina stärkare eller de som han själv är inne på. Hur nära man kommer sitter mer i fingrarna än i stärkaren. Om vi sedan ska gå till vad en eventuell publik hör och upplever kommer 95% sitta i gitarristen och 5% riggen. För att välja vilken av alla dessa goda stärkare som disktuerat i denna tråd som man vill skaffa sig, bör man ta till andra/betydligt fler kriterier tror jag. För att också kommentera Batlash - klart det spelar roll att man kör i datorhögtalare. Själv använder jag lurar som inte lurar någon (ha ha jättekul). Det finns också ett lureri i själva inspelningen. Micken är mkt mer netural i vad den fångar. Den värderar inte på det sätt örat/hjärnan gör. Jag roade mig med att vid denna inspening köra JMP:n på fullt ställ, ungefär som på klippet. Sedan vred jag ned power scalingen som jag har på den så att stärkaren går på kanske 2-5W. Spelade in. Kan jag höra någon större skillnad? Nää, faktiskt inte! Jag kan i vilket fall inte vid en A/B-jämförelse säga vilket klipp som är en stärkare som går på en volym som krullar tapeter och vilket som är på närmast samtalsvolym. Det understyrker förstås det svåra i att via ljudklipp bedöma sound och förstärkares egenskaper. Om någon är intresserad kan jag lägga upp ett sådant power scaling-klipp, men det får nog bli i en ny tråd. Stckars EvilWoods har fått låna ut denna tråd till en massa utvikningar redan... /Gunnar
|
| 07 Apr 2009, 10:08 |
|
 |
|
Sven-Johan
|
Izzy wrote: ...Sedan måste man tänka att det är inte stärkaren som liksom bara genererar en massa bra ljud åt dig, gör jobbet typ. Det är DU som genom att spela formar det ljud som kommer ut ur högtalaren. Det är inte stärkaren som distar. Det är DU som genom att spela på ett visst sätt och skicka in signal i viss mängd, som får stärkaren att dista. Det är först när man fattar detta - 25-öringarna trillar ned plånk plånk - som man också blir accepterad när man lirar högt.
Jag tycker det är vanligare att folk klagar på volymen när någon inte lirar sina grejor på ett snyggt sätt. När en god musiker får intstrumentet och grejorna att sjunga, ja då vill man ju bara ha mer och mer och mer. Slå mig med din rytmpinne, typ...
[:D][:D][:D][:D] [:)] - Så sant, så himla sant! Och [V] - Suck... så sant, så himla sant...! Sven-Toan
|
| 07 Apr 2009, 10:21 |
|
 |
|
EvilWoods
|
Izzy wrote: Stckars EvilWoods har fått låna ut denna tråd till en massa utvikningar redan...
/Gunnar
Nej, för fasen du har ju varit till extra stor hjälp här Gunnar! Intressant att höra vad ni tycker och tänker här inne på Rörsnack. Men börjar ni snacka filter, motstånd och enheter så går jag totalt bort mig. Då urskuldar jag mig med att jag hellre lirar på stärkarna än meckar med dom. Kanske nån dag att jag sätter mig in i det på ett djupare plan, men för tillfället räcker det bara med att hålla reda på alla märkliga rörbeteckningar. [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url]
|
| 07 Apr 2009, 10:45 |
|
 |
|
Tom-Andrew
|
Izzy wrote: Jag roade mig med att vid denna inspening köra JMP:n på fullt ställ, ungefär som på klippet. Sedan vred jag ned power scalingen som jag har på den så att stärkaren går på kanske 2-5W. Spelade in. Kan jag höra någon större skillnad? Nää, faktiskt inte! Jag kan i vilket fall inte vid en A/B-jämförelse säga vilket klipp som är en stärkare som går på en volym som krullar tapeter och vilket som är på närmast samtalsvolym. Det understyrker förstås det svåra i att via ljudklipp bedöma sound och förstärkares egenskaper.
Om någon är intresserad kan jag lägga upp ett sådant power scaling-klipp, men det får nog bli i en ny tråd. Stckars EvilWoods har fått låna ut denna tråd till en massa utvikningar redan...
Det var intressanta tankar och intressant att höra resultatet av ditt test! Kan inte låta bli att kommentera. [;)] Ljudklipp torde vara intressant för att i viss mån höra en förstärkares karaktär, men man bör nog ha i åtanke all kringutrustning som använts; det är ju summan av hela kedjan från gitarrist till lyssnare som bestämmer hur det låter. Ljudklipp är toppen för att bedöma hur en förstärkare låter inspelad... [;)] /Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">
|
| 08 Apr 2009, 16:13 |
|
 |
|
Izzy
|
Tom-Andrew wrote: Izzy wrote: Jag roade mig med att vid denna inspening köra JMP:n på fullt ställ, ungefär som på klippet. Sedan vred jag ned power scalingen som jag har på den så att stärkaren går på kanske 2-5W. Spelade in. Kan jag höra någon större skillnad? Nää, faktiskt inte! Jag kan i vilket fall inte vid en A/B-jämförelse säga vilket klipp som är en stärkare som går på en volym som krullar tapeter och vilket som är på närmast samtalsvolym. Det understyrker förstås det svåra i att via ljudklipp bedöma sound och förstärkares egenskaper.
Om någon är intresserad kan jag lägga upp ett sådant power scaling-klipp, men det får nog bli i en ny tråd. Stckars EvilWoods har fått låna ut denna tråd till en massa utvikningar redan...
Det var intressanta tankar och intressant att höra resultatet av ditt test! Kan inte låta bli att kommentera. [;)] Ljudklipp torde vara intressant för att i viss mån höra en förstärkares karaktär, men man bör nog ha i åtanke all kringutrustning som använts; det är ju summan av hela kedjan från gitarrist till lyssnare som bestämmer hur det låter. Ljudklipp är toppen för att bedöma hur en förstärkare låter inspelad... [;)] /Tom-Andrew <hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1"> Vilket är min point [:)] Här har jag hållit allt konstant för att just höra skillnaden mellan endast stärkarna. Och de skilnaderna finns där, men inte så himla stora. /G
|
| 08 Apr 2009, 23:57 |
|
 |
|
lasse svaj
|
Tack Izzy - alltid kul med såna här ambitiösa insatser! Själv prickade jag bara in A och B rätt varav den senare lät bäst med tryck och klang. Men - jag "översätter" ju bara hur jag själv skulle trakterat stärkarna (= distortionsfattigare)
Ska bli intressant att höra ev synpunkter på cryo. Tror det är ren placebo tills jag hör nåt annat [;)]
|
| 10 Apr 2009, 23:21 |
|
 |
|
EvilWoods
|
Det blev den här till slut:  [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url]
|
| 05 May 2009, 23:54 |
|
 |
|
Amp Healer
|
Gamla Traynors är bra stärkare! Välbyggda och vill man modda dom så är det lätt att komma åt. Ser tyvärr inte vilken modell det är? Häls Owe Johnson http://www.amphealer.se
|
| 05 May 2009, 23:59 |
|
 |
|
EvilWoods
|
Amp Healer wrote: Gamla Traynors är bra stärkare! Välbyggda och vill man modda dom så är det lätt att komma åt. Ser tyvärr inte vilken modell det är? Häls Owe Johnson http://www.amphealer.seTjena Owe! Det är en Traynor Bassmaster Mark II [url="http://www.myspace.com/litenmentuff"]  [/url]
|
| 06 May 2009, 00:13 |
|
 |
|
Amp Healer
|
Lite info:http://www.informatik.uni-bremen.de/~dace/vb/models.html#bassmastermkiiyba-1a Spontant så om det är "plexi" ljudet du är ute efter, så byt volympottarna till 1MA, så får du lite mer ryt [:p] Häls Owe Johnson http://www.amphealer.se
|
| 06 May 2009, 00:24 |
|
 |
|
Izzy
|
Kul! Det blir nog bra.
Owe - fasvändarens gallerläckor? 47k, om schemat stämmer? Här måste mkt ryt också gå förlorat?
/Gunnar
|
| 06 May 2009, 07:43 |
|
|