Jag har lite problem med min Deluxe Reverb Reissue. Den uppför sig som att den vore "ojordad" på något sätt då det knäpper och blir missljud titt som tätt när jag släpper/rör gitarrens mekanik. Dessutom tycker jag helt enkelt inte den låter speciellt bra längre. Stallmickens Låga E distar som fan och har enligt mina öron orimligt mer volym än de andra strängarna. Jag köpte den dessutom lite moddad utan jättespecifik information och skulle vilja veta mer om det. Reverb funkar t.ex. även till första kanalen och det finns nån slags negative feedback-pot på baksidan.
Jag letar efter tips på var man bör lämna in stärkaren i Stockholmsområdet för att dels gå igenom den (kolla rör osv) och även utreda vad som är moddat. Några tips? Kanske till och med är folk här på bojen som jobbar med det.
Gustav
11 Jun 2015, 19:00
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum