|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Papiermache
|
 Vox Ac30 cc2 topp
Hej behöver lite hjälp med att utröna vad det kan vara för fel på min Ac30cc2H. Det hela började med att den började låta konstigt lite som en chorus effekt och tappa kraft. Jag trodde att det var rören som har hängt med länge så jag beställde nya rör till hela förstärkarn. Men nu efter första repet med nya rör lät den kanon i typ 15 minuter sen återkom problemet. Jag har provat tre olika sladdar utan resultat bytt högtalarsladden. Vad kan det vara för problem måntro? Ibland så återkommer kraften men med kraftigt glappande ljud.
Hoppas alla rörförstärkar kunniga kan hjälpa mig
Tack på förhand
Andreas
|
| 01 Sep 2014, 22:02 |
|
 |
|
AHjelmAmp
|
 Re: Vox Ac30 cc2 topp
Hej,
Du har gjort de första vettiga kontrollerna, d.v.s. kolla/skifta kablar, byta rör. Nästa steg är nog att låta någon rörförstärkarkunnig person se över den. Skriv var du befinner dig i landet, så får du troligen lite bra förslag.
|
| 02 Sep 2014, 08:31 |
|
 |
|
Papiermache
|
 Re: Vox Ac30 cc2 topp
Bor i Sthlm så det blir väl en kortresa till LH musik om ingen annan har nån aning om vad det kan vara för fel på den.
|
| 02 Sep 2014, 20:57 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|