Re: Pleximan Tremoverb (slight return)
Forfarande i väntan på komponenter, hade glömt en del i förra lasset. Och då hinner man ju fundera lite
Nu är det ett stycke text i den här tråden som inte lämnar mig i fred. Dessutom har jag för dålig koll för att kura ut en lösning på det eventuella problemet.
Nämligen AHjelm skrev följande i ett inlägg:
Quote:
Men en sak till, och kanske värre, du matar punkten RV (d.v.s. reverbdrivarens galler) med hög källimpedans; från utgången på tonstacken. Samtidigt mixar du tillbaka reverb recovery genom endast 100k till denna punkt. Här finns det nog hög risk för rundgång, att reverbdrivern "hör" för mycket av recovery-signalen. Om man mixar in recovery på samma "slinga" som man tappar av för drivern, måste driven matas av låg källimpedans som kan släcka ner eventuella rester av recoverysignalen tillräckligt bra, t.ex. om man väljer att den punkten (RV) matas direkt efter en anod (eller katodföljare) på ett gainsteg.
Hälften går över skallen på mig här. Har jag fortfarande samma problem i den nuvarande senaste versionen i denna tråd?
Skulle man komma undan en massa tjafs genom att dra reverbet från punkten där kanalernas första triodhalvor möts?
Hur skulle Hjelm och ni andra har gjort?
Donatortrafon har suttit här
http://www.ppwatt.com/files/ppwatt/EPIPHONE_BLUES_CUSTOM_30_SCHEMATIC_VER01_DPPT.pdf