Sitter just nu å leker med två stycken Soundcity 120.
Dels den jag moddat,som skall moddas igen,å dels en originalare. Eller ja...iaf i den riktningen.
I det begrundar jag fasvändarlösningen. Tycker den e lite märklig,förstår hur den jobbar,men fattar inte riktigt incitamentet med den.?
http://www.102983.org/gallery/albums/userpics/10003/sc_120_2.jpgDär har vi ett schema på det...
I den aktuella maskinen i sin tur,som kom in med orden "byt rör,den e bra trött",i sin tur visade det sig att det nog inte e ngt större fel på slutrören...men JÖSSES ngn med en lödpenna har sladdat sig förtvivlad!

Sannolikt har väl de två kondningarna ut från PI´n kastat in handduken vid tillfälle,varför de var ersatta med ngn generisk skit. På det var det lödat kors å tvärs å totalt utan hämningar med turrets som såg ut som stalaktiter. Så mukke fläta å lite friskare grejer senare..
Det riktigt häpnadsväckande var dock att anodresistorerna till PI´n var bytta mot 220k...som i SIN tur hade driftat till kring 500k...
(Å jo..det finns mer att göra i den...)
Min huvudfråga e då det med fasvändarens setup. Varför? Vad e tanken?
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.