Jag håller på att starta upp bygget av en Vox AZ4, bygget kommer att bestå av en moddad Vox AC4TVH som kommer att få ett EF86 försteg från DrZ Route 66 och ett slutsteg från en Vox AC4.
Jag har snott layouten på försteget från dom som man hittar på nätet men det jag funderar över är om det skulle vara ide att flytta filterkondingen till försteget så den hamnar närmare dess komnponenter. Dr Z Route 66 verkar ha burkelyter men jag tänker använda mig av vanliga axiella har ritat två layouter skiljer lite i slutsteget mellan de två men försteget är det som jag funderar över vilken skulle ni välja att göra?
För övrigt så undrar jag lite hur man skall se på jordningen av det hela vilka komponeter skall jordas till EF86 rörets elyt och vilka skall gå till slutrörets elyt, var är "brytpunkten" jag misstänker att jag har fel och att även 100K motståndet och 0.0047uF kondingen skall gå till jordpunkt 2 i schemat om man skall följa att jordningen skall ske till efterkommade stegs elyt?
I övrigt är det bara att kommentera det hela om det är nåt som kan tänkas vara tokigt.

Här ett schema på det hela dock med fel namn då det hela var tänkt att baseras på en Champ då det ritades.