Då vart det dags!
Denna gamla kompis har hamnat i fara för eldgivning igen,å som sådan då...så handlar det nu inte bara om praktiskt jobb utan även om en hel del ställningstaganden.
Poängen e att vi nog alla kan vara överens om att en RD har en riktigt vettig cleankanal,men se det e jag helt övertygad om att den kommer ha även EFTER att jag e klar...å med den förändring att den kommer ha en leadkanal värd namnet ÅXÅ.

Det sitter ju redan en noval i dem till preampen,å det har jag alltså kompletterat med ett par till...å inte för det man först kan tro.
Nope.
Detta e ENBART för att bygga om preamp...resten låter vi tills vidare vara. Mao kommer till en början såväl fasvändare som biasstyrningen att vara kvar.
Min tanke i sammanhanget e att jag INTE vill ha ngr större förändringar i beteende med ökad volym osv,varför det åxå kommer handla om att servera PI´n en vettig mängd signal (läs-tillräckligt begränsad)

Transistorbjäfset framtill i apparajten e alltså demonterat. Samtidigt...så sitter kanalstyrningen kvar...japp...you might very well see this one comin...
En fotnot i sammanhanget e att den nya HF styrda lödstationen e helt exemplariskt bra att "städa" en PCB med. Med fläta e det rent av löjligt lätt. Arbetsbesparande för att vara diplomatisk.

Min tanke e att göra "en Klemt". Dvs,försöka använda så mkt som möjligt av befintliga banor,bara till nya uppgifter. Som synes har jag snedkapat kortet i ovankant,å det givetvis för att bereda plats för novalsocklarna.

Grejen e den att en sådan här maskin för sin tid ändå e förhållandevis kompakt byggd. Men..som synes platsar det hela ganska bra ändå. Min tanke här e att hålla kvar vid grundtanken med kompakt,bara med andra arbetsuppgifter.

Å i denna änden av kortet förblir det mesta orört.
Det hör till saken att man från MM sida verkligen har svältfött det stackars ensamma ECC83 röret från fabrik,å se den biten e det färdigt med nu.
Det innebär bla en helt ny setup av dropresistorer,å tillika då även adderande av glättningskondningar mm. Å..som sagt,jag hoppas kunna banka dit det mesta av det på det redan befintliga kortet.
Skall bli intressant detta som projekt!
_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.