View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Jun 2026, 01:29

Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Preview of glorious things to come. 
Author Message

Post Re: Preview of glorious things to come.
Slängde en kompressor på ingången och en gate styrt med digipotar givetvis. Inget avancerat, kompressor med optokopplare och gaten med en p-fet. Funkar det så funkar det annars funkar det inte. Funderar lite på att experimentera med multigate på flera ställen för att göra den knäpptyst. Funkar det så funkar det an.......
Eq 5 band aktivt....4 ordningens bandpass och 4ordningens högpass för diskanten. Fungerar inget vidare med bandpass för diskant så det blir en högpass.
Eq tog upp halva kortet nästan.

04 Aug 2012, 19:41
Profile

Uhhu..vilket projekt...

Den måste vi få prova om du får funk på den :D

mvh/Hasse

09 Aug 2012, 08:18
Profile

Bäbiststeg men det händer ändå lite. Stora kortet för ett par dagar sedan.

Nio encodrar sen blir det en platta med 6st tryckknappar bredvid displayen.

Planerade för små 1/4watts resistorer men bestämde mig för att göra slut på lite 0.6or så därav de som står på högkant. Några 1/4 finns det dock...

Image

23 Sep 2012, 17:54
Profile

Jodu Johan. Bilden talar sitt tydliga språk,å som "lite" mer insatt i den digitala världen än den rördrivna egentligen kan jag inte utan undra vad som e grundtanken.?
Förstå mig rätt för jag e full av beundran inför greppet du tar.

Å i det,utan att för den sakens skull låta detta balla ur till OT:n av detta år,så grunnar jag lite...etiskt eller vad vi skall säga,på vad som e drivmotorn i att vi på olika håll skapar ljud både högt å lågt.?
Vi e ju ändå ett gäng mer eller mindre aktiva på detta forumet..

När jag tex läser om hur omfattande du e i vad du "ser" så tänker jag i mitt stilla sinne att jag e ganska begänsad i min syn på detta med gitarrljuden. Poängen e att där e för min del kanske 3 lr 4 olika setups jag listat ut för egen del som jag återvänder till ggn om annan mer än ngt annat,å i det så e iaf jag rädd för att leklusten med att testa olika setups på ngt sätt kan gå i stå.
För Martin hade i min mening rätt när det begav sig.
-"Det leks ALLT för lite med olika setups i detta landet"- (or something along those lines..)

Där kan jag bli eftertänksam när jag läser en sånhär post i måtto av ifall jag för egen del eg e vidsynt nog kring designerna.

Imponerande e det ni gör där oavsett.

23 Sep 2012, 19:43
Profile

Grundtanken är att ha "en" setup med potar till en fyra kanaler och kunna växla dessa via midi. På köpet får man dock en möjlighet att kunna ställa in och lagra fler än fyra inställningar men det är liksom en bonus som man lika gärna kan ha när man ändå har en processor i apparaten.
Tanken är att även ha en separat preamp och inte en stor topp. Denna kan jag med högtalarsim tex bara koppla rakt in i datorn och lira till något backing track.
Sen är det givetvis utmaningen och skapandet som vanligt annars hade jag bara gått och köpt något färdigt......

23 Sep 2012, 19:51
Profile

Man ska inte stressa....nu ser det i alla fall ut så här. Display, knappsats, encodrar och digipotarna fungerar som de ska. Om ett halvår kanske det är ljud i det hela med.... :oops:

Image

13 Apr 2013, 20:23
Profile
Reply to topic   [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2