Kul Jesper!
Har du fixat ställbar bias också? De brukar gå rätt hårt tror jag, som de flesta gamla engelska rörhäckarna.
Jag är väl egentligen inte direkt en Impact-fantast, men för ganska många år sedan nu, fick jag tag i en topp av samma modell som denna. En bekant hade hittat den på soptippen i Mora. Frontplattan var borta men annars var det inga direkta fel på den.
Jag kände inte alls igen den och började söka information på webben, men hittade nästan ingenting. Frågade på ett par forum och fick så småningom napp i England. Det utvecklade sig till att jag fick kontakt både med en av ägarna till företaget och den svenske importören som hade ett par kataloger och några foton. Jag fick även kontakt med och bilder ifrån flera Impact-ägare, både här i Sverige och från andra länder, mest Finland och England.
På senare tid, efter några lugna år, har jag fått flera intressanta rapporter från England. Jag hoppas få tid och energi att uppdatera sidorna om Impact, som finns på min hemsida.
Jag fick något senare tag i en Impact 100 av en bekant i Göteborg, som även lyckades hitta flera originalscheman. Jag har hört om några till sådana här i Sverige, trots att de aldrig S-märktes och importerades officiellt. Det gjordes tydligen bara med den "vanliga" 60-wattaren.
Jag har förresten en så'n här förstärkare inne för service också, som ägs av bojaren Dodger. Ett långtidsprojekt...