Re: Vox AC30 Brian May - bra bygge?
Har repat med den ett par gånger nu. Jag tyckte att den lät bra, men lite basig/muddig och var inte helt 100% nöjd. Använder den utan boosten som är inbyggd och som en vanlig AC30. Men igår hittade jag sweetspoten och jävlar vad bra det blev! Är helt lyrisk! Har aldrig känt den känslan innan att det är helt perfekt innan.
Vad gjorde det då: Jo, jag satte min MP Ruby Red Booster med master på max och även Treable på max, smög sen upp Boost till unity-level. Helt outstanding! Fick en jättesnygg topp och förstärkaren blev väldigt dynamisk och anslagskänslig. Alla bitar föll på plats.
Har testat detta på en Pro JR tidigare och upplevde samma sak med den så pedalen gör väl sitt till, men jag minns att Sebbe Nylund gav det tipset oxå - att ställa in förstärkaren lite mörkare och sen köra med ovan nämda pedal på det sättet. Verkar vara en vinnande kombo.
Så Brian May-stärken får helt klart stanna. Även om den är enkel så har den rätt många olika möjligheter, både live och i studio. Att de blå högtalarna har "fel" koner skiter jag i då det lät så jävla bra. Man ska inte läsa för mycket på nätet om vissa saker utan bilda sig en egen uppfattning.