Nu har jag provat allt jag kan(vilket inte är så mycket) och behöver lite hjälp med min stärkare.
För ett tag sedan när jag spelade på min fender twin i replokalen så började den låta vasst och pressat och volymen sjönk mer och mer i den. Efter 1-2 min lät den väldigt lågt och väldigt distat. Då lämnade jag in den till ett ställe här i Gbg som tittade på den, för jag skulle ändå fixa reverbet som inte funkade. De lagade reverbet men kunde inte hitta något annat som var konstigt med den så de rekommenderade mig att byta rör i den. Jag bytte slutstegsrören och gav mig tillbaka till replokalen. Stärkaren funkade men jag tyckte att den började spricka i tonen lite väl låga volymer för att vara en twin. Jag behövde bara köra på halva volymen på både pre- och master volymen för att det skulle låta som om jag använde en overdrive-pedal i signalkedjan. Tyckte även att reverbet lät väldigt metallsikt och skorrade vid högre volymer.
Så jag åkte tillbaka till stället där jag lämnade in den och de sa att jag skulle byta förstegsrören också. Detta gjorde jag för en två veckor sedan samtidigt som jag bytte de gamla elektrolytkondingarna i stärkaren bara för att se om det var det som gjorde att den styrde över så tidigt. Ingen av sakerna verkar ha hjälpt eller så är det så att det inte är så jäkla svårt att få stärkaren att styra över som jag har trott... Vågar inte lite på mitt eget omdöme längre...
Jag har alltså bytt för- och slutstegsrör samt elektrolytkondingarna i hela stärkaren. Problemet är likadant på båda kanalerna. Någon som har en idé om något annat som kan gör att den styr över så lätt eller vet någon som kan titta på den i göteborgsområdet?
Fråga om ni behöver mer info.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
/Johannes
04 Mar 2013, 17:59
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
Users browsing this forum: No registered users and 12 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum