|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Beställa kondensatorer-moddning klar :-)
| Author |
Message |
|
BGSoul
|
 Beställa kondensatorer-moddning klar :-)
Hej! Var beställer jag bäst silver mica, eller annan lämplig, i lite udda värden: 270pf, 390pf, 620pf, 750pf, 820pf Ska användas i tonstack bl a i en Peavey Classic 30. Surfar men hittar inget bra Tack för tips!! 
_________________ - - - - - - - - - - "Do not perform, do participate!"
Last edited by BGSoul on 22 Dec 2012, 15:51, edited 1 time in total.
|
| 11 Dec 2012, 23:07 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Beställa kondensatorer
BGSoul wrote: Hej! Var beställer jag bäst silver mica, eller annan lämplig, i lite udda värden: 270pf, 390pf, 620pf, 750pf, 820pf Ska användas i tonstack bl a i en Peavey Classic 30. Surfar men hittar inget bra Tack för tips!!  På Banzai har de några av dem dock inte 620pF och 750 pF (tror jag). Existerar de värdena på Silver Mica överhuvudtaget? http://www.banzaimusic.com/Standard/http://www.banzaimusic.com/Cornell-Dubilier-SM/?page=3/R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 11 Dec 2012, 23:38 |
|
 |
|
BGSoul
|
På Banzai har de några av dem dock inte 620pF och 750 pF (tror jag). Existerar de värdena på Silver Mica överhuvudtaget? http://www.banzaimusic.com/Standard/http://www.banzaimusic.com/Cornell-Dubilier-SM/?page=3/R[/quote] Nä kanske inte. Verkar vara udda världen även på andra typer av kondingar. Tack för tipset!
|
| 11 Dec 2012, 23:48 |
|
 |
|
Stefan_E
|
Jag har beställt från banzai en gång, aldrig mer. Tog evigheter innan något alls levererades och då var typ hälften restat. Efter lång väntan bad jag att få pengarna tillbaka på det som inte levererats och det tog ett par försök på någon månad eller två innan det fixades. Pratade med andra som hade liknande erfarenheter av banzai. Dock är detta ett par år sedan, vet ej om de skärpt till sig sedan dess. Rekommenderar istället musikding som har funkat klockrent, även när jag beställer sånt som inte finns i lager så blir det snabba leveranser. De har en hel del "udda" komponenter också, om du behöver kopiera nån pedal eller nåt, dock ej de värdena på kondingar verkar det som...annars får du parallella 500+100+10+10 = 620 osv 
|
| 15 Dec 2012, 14:49 |
|
 |
|
BGSoul
|
Stefan_E wrote: Jag har beställt från banzai en gång, aldrig mer. Tog evigheter innan något alls levererades och då var typ hälften restat. Efter lång väntan bad jag att få pengarna tillbaka på det som inte levererats och det tog ett par försök på någon månad eller två innan det fixades. Pratade med andra som hade liknande erfarenheter av banzai. Dock är detta ett par år sedan, vet ej om de skärpt till sig sedan dess. Rekommenderar istället musikding som har funkat klockrent, även när jag beställer sånt som inte finns i lager så blir det snabba leveranser. De har en hel del "udda" komponenter också, om du behöver kopiera nån pedal eller nåt, dock ej de värdena på kondingar verkar det som...annars får du parallella 500+100+10+10 = 620 osv  Ojdå, har redan lagt beställning på Banzai  Får väl hoppas att dom bättrat sig  Ja, jag kommer att kombinera värden. Ska kolla in Musikding också, tack för tipset!
|
| 15 Dec 2012, 15:08 |
|
 |
|
bb5000
|
Banzai har alltid levererat inom 2 veckor till mig, ev restorder kan ha dragit ut på tiden men kommer i separata försändelser senare.
_________________/Lasse LF Audioservice
|
| 15 Dec 2012, 16:30 |
|
 |
|
BGSoul
|
 Re: Beställa kondensatorer-moddning klar :-)
Leveransen från Banzai gick snabbt och smidigt. Nu är Peavyn moddad. En Classic 30 som jag mest köpte som komplement, liten och ganska bärbar. Men ljudet var inte såvärst från start. Onyanserat och lite hårt rent ljud och en dist som mest surrade. Jag gjorde några av moddarna från Blue Guitar-siten. Fenderized input, cathode bias, några tone-cap och moddar på overdrivekanalen. Passae samtidigt på att byta originalhögtalaren till en Vintage 30. Otroligt stor skillnad  Förutom bra rent grundljud är distkanalen högst användbar! Kul när det blir bättre än förväntat 
|
| 22 Dec 2012, 15:57 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|