Mera Dynacord!! (Tar det fan aldrig slut?!?!)
Allt eftersom jag gräver mig djupare i det med att skapa rocknroll sound så sprider den biten sig-att jag gör. Det ena ger det andra,å en del av killarna som kikar förbi tycker det e kul att jag håller på. Iom det...händer det lugnt sagt att jag kastas till både det ena å andra.
Så även nu då.
Igår vart det förbi ngr killar å dumpa av en Rockverb 50 som e ledsen,å som "muta" gavs jag då ytterligare två gamla Eminenter.

Den ena då ytterligare en GZ34 likriktad gammal MV-46 som de heter. Kul,å i detta fallet har jag nog ganska klart för mig vad jag skall göra med just den....så den biten ordnar sig (läs-det kommer bli fler delar till Hr Pinternagel)
Den andra då...vart en överraskning i måtto att jag tidigare inte varit medveten om vad de innebär. Nämligen en ngt nyare Eminent 1.
Å en del av det som e kul e att se utvecklingen av just Eminent under ngr sketna år. En fantastisk utveckling som jag ser det på relativt sett mkt mkt kort tid.

Helt plötsligt e allt från faceplates till lock till gud fan å hans mormor av plast. Man exploaterar även Dynacord logon mer då "kylflänsarna" upptill e i form av globen med det stiliserade D;et e vad som nu utgör ventilationsgaller.

Å maskin i sig känns på ngt vis mer genomtänkt. Denna maskin upplever iaf jag som om den är "modul byggd" på ngt vis. Varje huvuddel e separerad från de andra.

Intressant nog e maskin fortfarande i stora delar hardwired till en grad.

Tycker bygget e lite imponerande. Det e otroligt kompakt å vad vidare e otroligt genomtänkt ur alla perspektiv.

Undersidan av PCB;n för preampen. Som synes har man prioriterat vad som går vart på ett genomtänkt vis.

Å till sist då det jag tycker e riktigt intressant. ECC808. En pipa jag satt å pratade en bra stund om med allas vår gode Alex så sent som igår. Som jag förstått det inget annat än en senare utvecklad variant av ECC83 med annan pinout,å som sådan tycker jag därför att det kunde vara kul att leka med lite.
Som bekant ger ju preamp flaskor upp mera sällan varför jag nu sitter å grunnar på om jag skulle göra en "Hr Pinternagel 2".
Tanken från min sida e isf att försöka utnyttja de fördelar ECC808 bär med sig bäst jag kan,även om grundtanken naturligtvis fortfarande e gitarrbruk.

(Förvånade ni blir va!!)
Var det mynnar...återstår att se

_________________jesper@by-racing.seRacing amps-like having bacon...for your ears.