View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 19:43

Reply to topic  [ 2 posts ] 
NB! Blackheart by Rat electronics,liten varning 
Author Message

Post NB! Blackheart by Rat electronics,liten varning
I det att Alex var ute å hälsade på härom dagen trilla det in en snubbe med en Rat electronics moddad Blackheart 5w enpetare.
Gav uttryck för att det hade varit trevligt med mer tillgänglig distortion i maskin,vilket naturligtvis sas kunde ordnas.

Nåja. Både jag å Alex synade av den lilla maskinen som kortast å Alex var väl förste man att reagera på att man av ngn anledning hade lättat på tonstacken från kortet å installerat den hardwired upp mot pottarna.
Vad jag tror ingen av oss reagerade på dock var ngt som framkom i det att jag började mäta,varför jag tar upp det sådär. Alltid kan det vara bra för ngn att veta.

Det där med elsäkerhet verkar en del inte riktigt tagit till hjärta. Tyvärr. I det att man på Rat flyttat tonstacken har man INTE avkopplat hardwire lösningen för densamma varför....

Image

...det i det där löper ungefär 200VDC som bokstavligt hänger å dinglar för sig själv. Millimeter från chassiet. Det e såpass att en lite kraftigare smäll mkt väl kan skapa kontakt mellan den oisolerade ledaren å chassiet/pottarna.

Därav en lite heads up på detta viset...så kanske vi iaf kan spara nån en obehaglig upplevelse.

Den aktuella maskin har fö begåvats med ytterligare ett preamp rör sedan igår. Funkar utmärkt fwiw.

20 Jul 2012, 08:42
Profile

Post Re: NB! Blackheart by Rat electronics,liten varning
De gångerna jag råkat göra lite kortis mot chassit så har säkringen varit jävkligt snabb att lösa ut, och det är väl det som förhoppningsvis skulle hända där med, men ändå, idiotisk konstruktion. Gillar hur du pekar på bilden så man vet vart man ska titta! :P

27 Jul 2012, 17:11
Profile WWW
Reply to topic   [ 2 posts ]