| Author |
Message |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Lite mer bilder...  Fattas ett kabinett... 
|
| 04 Jun 2012, 10:29 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Äntligen en snygg förstärkare!
Albion såg ut som en strykbräda från 50-talet men den här, snygg svart "stealth" som en norrländsk mardröm.
Men jag tänker hur är ljudet uppbyggt ,Marshall+Soldano?
Kan tipsa om : RACKSYSTEMS Marshall...Marsha specs.
Låter så in i bomben bra, Det bästa från Marshall och Soldano...well anyway hoppas du lägger upp ljudklipp snart...
|
| 04 Jun 2012, 13:07 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Och med det menar jag en otroligt fast och responsiv bas, komprimerat tight mellanregister och en fast och fin diskant. Ska bli spännande med ljuklipp... 
|
| 04 Jun 2012, 14:15 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Freppezon wrote: Äntligen en snygg förstärkare! quote] Kul...tackar Freppezon wrote: Och med det menar jag en otroligt fast och responsiv bas, komprimerat tight mellanregister och en fast och fin diskant.  Oj..kan man bygga sånna förstärkare Även fast man uppfyller dessa kriterier så upplevs allt olika. Jag har alltid gått min egen väg...en del gillar det...andra inte...helt OK för mig Detta är varken Marshall eller Soldano då de inte har något med mina ljudideal att göra. Kan säga att Marsha:n är inte närheten så tight som denna apparat Marsha:n har väl inget med SLO att göra heller Hoppas kunna få till några klipp...kanske efter sommaren. Nu är det bara roligt att spela gitarr /Hasse
|
| 04 Jun 2012, 14:34 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Fantastiskt... Från Dumble till Sparkle with one knob?...  Tight eller inte, en ny Swedish tight-poweramp är alltid rolig att lyssna på.
|
| 04 Jun 2012, 14:49 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Vad gör du med alla stärkare. Det står på din hemsida att du inte säljer dom?
_________________ Johan Hansson
|
| 04 Jun 2012, 18:01 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Vad var det nu igen du beställde korten och vad kostar det? Börjar bli jobbigt nu att göra egna kort när jag ska ned på 0.3mm banor  Blir ju så proffsigt med med lödmask och allt....
_________________ Johan Hansson
|
| 04 Jun 2012, 18:57 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Tubis wrote: Vad gör du med alla stärkare. Det står på din hemsida att du inte säljer dom? Några nära och kära har övertagit dem + att jag har ett gäng skrot i källarn Hade från början tänkt att sälja dem men det är för krångligt med CE tycker jag...och så blir de för dyra att tillverka hemma i Svedala. CE proceduren kostar ju en slant och de pengarna lär man aldrig få tillbaks. Denna svarta blir nog den sista på väldigt länge Skall försöka producera lite bra klipp nu istället...och spela lite gitarr...börjar bli kul igen. Tubis wrote: Vad var det nu igen du beställde korten och vad kostar det? Börjar bli jobbigt nu att göra egna kort när jag ska ned på 0.3mm banor  Blir ju så proffsigt med med lödmask och allt.... http://www.pcbcart.com/Men beställ för högre temp...TG tror jag det kallas.. det har inte jag gjort och när man labbar så släpper paddarna till slut /Hasse
|
| 04 Jun 2012, 21:33 |
|
 |
|
busse
Joined: 21 Nov 2002, 17:42 Posts: 3184 Location: I hjärtat av Norrbotten
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Snyggt, gillar verkligen det moderna "köpes" stuket. Jag har ju själv fastnat nånstans på sent 50-tal tidigt 60-tal.
|
| 04 Jun 2012, 22:06 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
farbrortäpp wrote: http://www.pcbcart.com/Men beställ för högre temp...TG tror jag det kallas.. det har inte jag gjort och när man labbar så släpper paddarna till slut /Hasse Men vad blev det för nota? Det får ju bli kostnadseffektivt annars så ordnar jag kortet på brorsans tryckeri. Han suger fast framkallningsfilmen med vacuum på laminatet vid UV exponeringen så då kan vi göra så fina banor så man kanppt ser dom. Det är mina hemmagrejor som inte fixar det...............
_________________ Johan Hansson
|
| 05 Jun 2012, 18:34 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Tubis wrote: Men vad blev det för nota? Det får ju bli kostnadseffektivt annars så ordnar jag kortet på brorsans tryckeri. Han suger fast framkallningsfilmen med vacuum på laminatet vid UV exponeringen så då kan vi göra så fina banor så man kanppt ser dom. Det är mina hemmagrejor som inte fixar det............... Det beror väl på hur stort kort...antal hål etc. Du kan kolla priset online utan att beställa...men det är förtås inte gratis. /Hasse
|
| 05 Jun 2012, 22:00 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
farbrortäpp wrote: Tubis wrote: Men vad blev det för nota? Det får ju bli kostnadseffektivt annars så ordnar jag kortet på brorsans tryckeri. Han suger fast framkallningsfilmen med vacuum på laminatet vid UV exponeringen så då kan vi göra så fina banor så man kanppt ser dom. Det är mina hemmagrejor som inte fixar det............... Det beror väl på hur stort kort...antal hål etc. Du kan kolla priset online utan att beställa...men det är förtås inte gratis. /Hasse Jag hade lite svårt att hitta prisexempel. Måste man skicka in alla gerber filer innan priset poppar upp? Kan du inte bara säga vad ditt kort kostade så jag får ett hum? Tex det stora kortet med alla optosar och dylikt. Vad kostade det?
_________________ Johan Hansson
|
| 05 Jun 2012, 22:12 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
Tubis wrote: Jag hade lite svårt att hitta prisexempel. Måste man skicka in alla gerber filer innan priset poppar upp? Kan du inte bara säga vad ditt kort kostade så jag får ett hum? Tex det stora kortet med alla optosar och dylikt. Vad kostade det? Nej..man regar ett konto...sen fyller man i kortstorlek...antal hål...antal etc...och man får ett pris...går du vidare kan du också se fraktkostnaden.
|
| 05 Jun 2012, 22:53 |
|
 |
|
ralvejd
Joined: 15 Jan 2008, 22:13 Posts: 1860 Location: skaraborg
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
prydligt bygge 
_________________ ralvejd@pc010:~$ Generalist, kan inget om allt
|
| 06 Jun 2012, 23:32 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Påbörjat bygge "IRATUS"
ralvejd wrote: prydligt bygge  Tackar Liten video där de spelar på denna skapelse http://www.youtube.com/watch?v=YRBgFojg ... detailpage
|
| 04 Jul 2012, 16:31 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Tight, modernt, och lagom blandning av Mesa/Elmwood/Diezel.
En riktig chugga-chugga maskin...
|
| 04 Jul 2012, 21:53 |
|
 |
|
VacuumVoodoo
Joined: 27 Dec 2007, 23:30 Posts: 2735 Location: Göteborg, Majorna/Linné
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Det där går ju inte av för hackor Kul med toroider 
_________________Alex Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så! http://www.anacon-tech.comhttp://www.youtube.com/vacuumvoodooZagray! - test & review
|
| 05 Jul 2012, 11:29 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Nu får du suga i dig Hasse, få beröm av Alek är ju inte alla som får Själv tycker jag att chugga-chugga ljudet lät sketa bra (Smålänska) ! Men tänker ändå, en stärkare med så många rattar måste väl kunna ge mer en ETT ljud,,,eller hur = fler ljudklipp 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 05 Jul 2012, 14:30 |
|
 |
|
bb5000
Joined: 09 Dec 2009, 13:37 Posts: 857 Location: Sundsvall
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Bra ljud, bra band dessutom !
_________________/Lasse LF Audioservice
|
| 05 Jul 2012, 18:40 |
|
 |
|
Freppezon
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
När kommer den till Thomann da?... 
|
| 06 Jul 2012, 16:45 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Dina polare måste ge dig väldigt mycket öl som förser dem med sånt där...........
_________________ Johan Hansson
|
| 06 Jul 2012, 16:53 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Freppezon wrote: Tight, modernt, och lagom blandning av Mesa/Elmwood/Diezel.
En riktig chugga-chugga maskin... ...och riktigt bra häng är det i den och lätspelat som en ukulele VacuumVoodoo wrote: Det där går ju inte av för hackor Kul med toroider  Tackar Alex...toroider är askul Amp Healer wrote: Nu får du suga i dig Hasse, få beröm av Alek är ju inte alla som får Själv tycker jag att chugga-chugga ljudet lät sketa bra (Smålänska) ! Men tänker ändå, en stärkare med så många rattar måste väl kunna ge mer en ETT ljud,,,eller hur = fler ljudklipp  Finns allt en del ljud i den...men tänk på att den är 3 kanalig så då blir det många rattar!...ljudklipp kommer efter sommaren ! bb5000 wrote: Bra ljud, bra band dessutom ! Tackar  ...ja jag gillar dem skarpt...skall bli riktigt kul att få ha den skivan i bilen Freppezon wrote: När kommer den till Thomann da?...  Thomann ja...nja tveksamt om detta kommer ut på marknaden....CE is shit Tubis wrote: Dina polare måste ge dig väldigt mycket öl som förser dem med sånt där........... Haha...nej de får bara låna och så får jag lite klipp tillbaks /Hasse
|
| 07 Jul 2012, 10:59 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
herr farbror täppas vore jag i dina kläder skulle jag försöka sälja kretsen/patentet med 2-5% del av vinsten till typ peavy /marshall/mesa å låta världen få ta del av dina brutala stärkare...
med denna har du visat att du är proffs.. eller varför inte söka jobb som ingenjör/konstruktör hos några av dessa fabrikanter
|
| 07 Jul 2012, 18:22 |
|
 |
|
farbrortäpp
Joined: 22 Oct 2009, 12:45 Posts: 651
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
zven wrote: herr farbror täppas vore jag i dina kläder skulle jag försöka sälja kretsen/patentet med 2-5% del av vinsten till typ peavy /marshall/mesa å låta världen få ta del av dina brutala stärkare...
med denna har du visat att du är proffs.. eller varför inte söka jobb som ingenjör/konstruktör hos några av dessa fabrikanter Väldigt snälla ord Zven....men... ...hade man varit begåvad hade man kanske sparkat liv i detta själv men jag tycket det bara är kul...ibland /Hasse
|
| 07 Jul 2012, 22:46 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: Bygget av min IRATUS - studio video
Det var ju oxå en tanke.. har just nu en rejäl dip i stärkarbyggandet... inne på mitt andra år i denna dip så... vill inte besvär hjärna med tankar...
|
| 08 Jul 2012, 01:15 |
|
|