 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
bas_anton
Joined: 25 May 2012, 11:38 Posts: 17
|
 Hjälp mig felsöka
Jag är ny med rörstärkare. Och är i slutfasen av mitt Madamp J5 projekt.
Den är färdigbygd, några småfel. Just nu är det ett som känns viktigt att kolla upp. På Clean kanalen så låter det snyggt fram tills att jag vrider upp till de sista 10% av gainratten. Då dör tonen och ersätts av ett högt tjut. Är detta vad som kallas mikrofoni?
|
| 04 Jul 2012, 22:10 |
|
 |
|
zven
Joined: 27 Dec 2007, 21:50 Posts: 2621 Location: Eskilstuna
|
 Re: Hjälp mig felsöka
Parastisk ocillosation.... byt ut kablar till skärmade dito.. annars för mycket gain in på nåt styrgaller
|
| 05 Jul 2012, 06:32 |
|
 |
|
bas_anton
Joined: 25 May 2012, 11:38 Posts: 17
|
 Re: Hjälp mig felsöka
Tack. Har tid att sitta efter semestern. Men tankarna snurrar fortfarande.
|
| 05 Jul 2012, 08:07 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 27 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|