
Frågor om kompressorn i denna marshallen?
http://www.drtube.com/schematics/marshall/79524.gifNågom som har en ide om värdet på katodkondingen på första steget som ju ger hur mycket compression man kan få. Är den precis slagom eller kan större eller mindre vara använbart?
Ratten som heter compression ratio är väl knappst det? Som jag ser det så är det tröskelvärdet man ställer där. Ratio borde väl snarare vara en justerbar pot i serie med transistorn FET1 och jord ?