 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Ballz
Joined: 28 Dec 2007, 10:24 Posts: 1478
|
 För klen trafo, väl?
Yo, pulers..en nättrafo där sekundären är specad till 250V/120mA lär väl vara på (eller t o m över) gränsen för 2x6V6 och 2 AX7-or, väl? Glöden räcker, den är specad till 4A.
|
| 10 Jun 2012, 14:45 |
|
 |
|
Roger
Joined: 27 Dec 2007, 16:05 Posts: 57 Location:
|
 Re: För klen trafo, väl?
Enligt data från Duncan TDSL så räcker det till AB1 PP. Däremot tycker jag att det är på gränsen för paralell SE. OM jag har fattat det rätt.
_________________ /Roger
|
| 10 Jun 2012, 17:02 |
|
 |
|
Ballz
Joined: 28 Dec 2007, 10:24 Posts: 1478
|
 Re: För klen trafo, väl?
Det är en P/P med fixed bias som ska matas.
|
| 10 Jun 2012, 17:35 |
|
 |
|
Tubis
Joined: 27 Dec 2007, 15:16 Posts: 7517 Location: Uddevalla
|
 Re: För klen trafo, väl?
105.5mA vid 285VDC står det i flera datablad på TDSL. Men det är vid runt 3-4% dist. ska du pusha steget kommer det ju att dra mycket mer. Högre spänning innebär ju dock lägre ström så du bordeju få runt 350VDC som droppar några tiotals volt vid belastning. Om jag inte är ute och cyklar så omvandlar man ju ner strömmen med samma faktor som man omvadlar upp spänningen. Så din trafo, om den är sepecad vid växelström, borde ju således leverera 350VDC 85.7mA. Tål röret 350 volt överhuvdtaget. Det är lite olika i olika datablad vad som är max verkar det som..... 12ax7 är ju inga problem alls, där har man ju droppresistorer innan som tar ned spänningen. Försök få tag på datablad till just det märket av rör du har så blir det enklare.
_________________ Johan Hansson
|
| 10 Jun 2012, 20:34 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 13 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|