View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 14:05



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender 
Author Message

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender
Jag har inte räknat dem, men det är nog hundratals Fenderstärkare från 60- och 70-talen som jag varit i och servat. Ändå har jag aldrig tidigare sett något liknande detta. Att elektrolytkondinngar har läckt ut elektrolyt, att det är hål i dem och att det pyst ut ur dem har jag sett, men inte så här :o . Här har den ena av dem exploderat så att den flyttat sig så långt det gått. :shock:

Det är i en Fender Quad Reverb från 1976 som nu ligger på bordet...

Image

_________________
Sven-Johan
Rörförstärkartekniker Emeritus


06 Jun 2012, 18:57
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2621
Location: Eskilstuna
Post Re: Exploderad glättningskonding i en 76:a Fender
inget ovanligt... :mrgreen: det där tyder på kortis ..

jag har sett det ca 5 ggr i fender stärkare.. det är därför jag alltid rek recappning till alla vintage tallibaner... om dem vill använda sina gamla pryttlar dagligen o på högre volym...

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


06 Jun 2012, 21:30
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.