
Re: Dubbla förstärkare parallellt
Svullo wrote:
Tack för svar Kjelle, Krångligt? Ja.. Valuta? Nej nej,, Det är naturligtvis rena dumheter, tänkte testa bara... Men jag tror att du har fel vad gäller stereoeffekten, är rätt säker på att det blir ett rejält fett stereo-chorus av det. Att köra ett chorus och sen splitta ut till stärkarna torde bli som du beskriver, men nu har jag ju två chorus som modulerar signalen helt oberoende av varandra. Eftersom jag råkar ha två BF Supers som låter guld och tycker att CE-2:an är det bästa choruset så kan jag ju inte låta bli att testa.
Det är klart, att sätter du pedalerna olika inställda, händer det olika saker i varje ljudslinga. Men stereo, det beror på vad man menar med det. Jag trodde du var ute efter "traditionell" breddning av rymden i signalen. Om det är ett bra stereo-chorus, blir det inte som ett ljud i mitten, kan jag garantera, med en pedal splittrad på L och R. Det finns ju ingen standard för vad som händer i L och R i en sådan pedal, upp till tillverkaren.
Din ide kan ju bli fantastisk, eller inte. Bara att testa! Hur du ställer in varje pedal påverkar såklart.