|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Schnizel_fritz
|
 Problem med Laney VH100R
Har en Laney VH 100r som bråkar med mig, när vi kör på replokalsvolym så har den det senaste repet börjat tappa volym för att sedan bli helt tyst för att sedan börja låta igen i ca 30 sek för att sedan tystna igen. Detta inträffar efter att man spelat ett tag på stärkaren, ca 1 timme eller nåt i den stilen.
Jag har märkt det ett par gånger innan men nu är det inte spelbart längre. Är det slutstegsrören som behöver bytas eller kan det vara nåt annat fel?
Jag har provat att applicera lite 5-56 på en teleplugg och kört den i samtliga telejack på baksidan (det skulle tydligen vara vanligt med oxidation på effektloopen i Laneys förstärkare), men jag har inte hunnit provköra stärkaren efter det. Jag läste sedan att 5-56 inte var det ultimata att använda på musikkomponenter så jag antar att jag får köra samma procedur med elektronikrengörare imorgon.
|
| 25 Apr 2012, 18:42 |
|
 |
|
Amp Healer
|
 Re: Problem med Laney VH100R
Jo 5-56 är bra när man meckar bil, men inte när man meckar stärkare detta pga att 5-56 inehåller olja.
Nu spelar detta mindre roll när det rör sig om telejack, men är annas ett no no i stärkare.
Jag tror mer på att du kan ha glapp inne i stärkan, dålig lödning, dåligta E-kondingar, oxsid i rörhållarna mm
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 25 Apr 2012, 19:14 |
|
 |
|
Schnizel_fritz
|
 Re: Problem med Laney VH100R
Du tror inte att det kan vara slutstegsrören som börjar ge med sig då?
|
| 25 Apr 2012, 19:39 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|