View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 05:31



Reply to topic  [ 1 post ] 
Strömbegränsande diod i MESA SOB. 
Author Message

Joined: 05 Aug 2008, 08:51
Posts: 757
Location: Mora Sweden
Post Strömbegränsande diod i MESA SOB.
När jag renoverade min SOB för ett år sen så satt där en mysko diod som tydligen skall begränsa strömmen vid katoderna på V3. Efter lite googlande stoppade jag dit en resistor på 1,5K i stället eftersom den verkade paj. Jag har funderat en del på vad jag egentligen gjort och om man skulle gjort på något annat sätt? Tycker jag har letat runt bland åtskilliga scheman men inte sett något liknande.

Fram till i går så har den funkat jättebra under ett halvårs tid. I går så började den dista alldeles för tidigt direkt från start. I input 2 har den knappast distat alls förr! Jag lär väl kolla förstegsrören, glapp, och signalkondingarna antar jag? Dock en fråga: När jag fixade den monterade jag motstånd på ingångarna. Har jag valt rimliga värden?

AH


Attachments:
mesa-boogie-sob-amplifier-pre-pwr.jpg [224.29 KiB]
Not downloaded yet
05 Apr 2012, 13:54
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.