Joined: 18 Jun 2005, 09:06 Posts: 547 Location: Malmö
Biasfundering
Ska byta rören i min Music Man, en 112 RD 65 med 6L6GC, biasjusteringen överlåter jag till erfaret folk, min fundering är om de nya rören tar någon större skada av att köras i max en halvtimme bara för att jag är sugen på att testa stärkaren innan jag åker till stärkarteknikern.
Mvh/ Peter
27 Mar 2012, 13:28
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
Re: Biasfundering
Ja, de kan brinna upp om bias inte alls är ställt för de nya rören. Visst kan du chansa och hålla koll så att inte anodplåtarna rödglödgas, men det känns som walking on a thin line. /Gunnar
27 Mar 2012, 16:09
messy
Joined: 18 Jun 2005, 09:06 Posts: 547 Location: Malmö
Re: Biasfundering
OK, tack Izzy, då blir det raka spåret till service
Users browsing this forum: No registered users and 29 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum