
Re: installera zero loss fx loop i fender bassman aa270 prob
Tack izzy!
jag har provat kopplat in loopen efter signal kondingen från stärken men i.o.med att den första komponenten på loopkortet är en signal konding så blir det 2 st i serie och signalen blir nästan obefintlig= nästan inget ljud alls?
det är jättestor skillnad att koppla in loopen före resp. efter signalkondingen i stärkarn. har provat
ang. pop fri switchning 1megs motstånd till jord !!!
med nuvarande fungerande inkoppling alltså tappa signalen före signalkondingen i stärkarn och in i loop kortet.
då skulle referens motståndet på 1M ligga parallelt med 100k ner till jord
detta borde väl sänka signalen lite för mycket in mot pi´n??
vad tror du/ni om att försöka tappa signalen från katod motståndet på röret före pi´n istället???
man borde ha nästan obefintliga pops när man switchar mellan st.by och aktiv loop?? och impedansen vara mer likvärdig marshalls tappning från trebble vipern?
eller blir det strul i och med att loopen skall vara seriellt inkopplad?
jag kontaktar även steve ang. detta.
Har du izzy installerat detta loopkort i gamla fender förstärkare?
i så fall hur blev det? genomskinligt!

eller?
//Janne