|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Gustafv
|
 DRRI reverbfladder
Hej,
När jag spelade igår upplvede jag att reverbet på min DRRI fladdrade, och inte lät som vanligt. När ja säger fladdrar så menar jag att det liksom lät lite som att det var repeats istället för ett reverb. Man kan också jämföra det med att det låg något slags tremolo i svansen, och det lät även lite typ flanger/phaser/chours effect. Svårt att förlklara och kanske inbillar jag mig bara men jag tänkte fråga om ni har hört det förut?
Ju hårdare anslag desto mer av denna effekt blev det. Har också en fråga om breakup point på en Deluxe reverb. min spricker upp redan på typ 3an om ja spelar hårt. Med en am.std strata orginalmickarna alnico V.
|
| 01 Mar 2012, 09:54 |
|
 |
|
David Wikström
|
 Re: DRRI reverbfladder
De kan inte vara så att det är Tremolot som läcker? Påverkas fladdret av hur Intensity står?
Min Deluxe Reverb börjar spricka upp tidigt också, men så tidigt som på 3 med en strata kanske lät lite väl tidigt kanske? Däremot så spricker den säkert upp på 3 med SGn, men den har ju ganska hög output också.
_________________ David
|
| 02 Mar 2012, 08:49 |
|
 |
|
Gustafv
|
Kan ju bara säga det att på soundcheck innan gigget igår så klappade stärkaren ihop totalt. Först verkade den fungera normalt, lampan lös och jag hörde fräs från den (hade inte kopplat in någonting). När vi sedan skulle stoppa i en till skarvsladd så drog jag ut den och efter det gick det itne att få igång den. Och vi testade alla jävla uttag som fanns så det är stärkaren det är fel på.
Det är ju så ironiskt att den skall gå sönder på soundcheck och inte kvällen före på genrep... Nu blir det väl att lämna in den.
|
| 02 Mar 2012, 09:11 |
|
 |
|
David Wikström
|
Då kanske det är slutrören som har klappat ihop. Köp dessa så slipper du bry dig om att byta dem någonsin igen (typ): http://www.tradera.com/sylvania-6v6gt-x ... _150373025
_________________ David
|
| 02 Mar 2012, 12:47 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|