View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 01:02

Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Hayden 
Author Message

Post Re: Hayden
Lennnart,Aleks mfl.
Nu e det en dålig ursäkt,men det kan hända att mitt tålamod inte varit på topp idag iom febern. E tom sannolikt,men de facto e att jag följde masken så gott jag kunde idag å ifrån 1a steg så går signalen rakt in i relät. Så jo...det verkar som man har reviderat kortet sådär...för att man var på humör för det.
Vidare så får jag säga att det inte "låter" som en 3 eller 5 stegare då den inte e speciellt komplex i vad den gör rent ljudmässigt. DET kan å andra sidan vara bara jag...å mina hjärnspöken/uppfattningsförmåga.

Men bara det med fotpedalen tycker jag talar sitt tydliga språk. Det sägs ju vidare i reklamen för dessa att det skall sitta Eminence Govn i dem,å det e det nog åxå i all respekt sagt men de e oavsett MÄRKTA Hayden allihop.
I sin tur såldes (säljs?) dessa riggar mkt billigt i ljuset av vad det e,å man kan naturligtvis ställa sig frågan varför. Jag börjar luta mer å mer åt att man sålt "factory seconds" ur ett rent elektriskt perspektiv.
För ta en sån grej som det med fotpedalen. Då den knappast arbetar över CANbus liknande förhållanden så undrar jag hur man tänkt där. Grejen med det i sin tur e att honan i chassiet e en mono den med.

Av ngn anledning sitter där en fläkt monterad axiellt vid slutrören. En bra tanke,men kretsen för fläkten e så jävla illa designad att när man slår igång den så brummar det i hela förstärkaren.

Så.
Frågan e om det inte e lika bra att göra rent,göra om å göra rätt tids nog för det här verkar ju rent vansinne från början till slut.

29 Feb 2012, 21:26
Profile

Man kan inte ha ett helgons tålamod men fan själv skall veta att det ibland behövs :mrgreen:
Det kan nog vara intressant att följa spåret ända ut till Nilens källa och finna vem, hur, när och varför släpte detta ut på gatan. Oavset alla tekniska aspekter, ty efter senaste obduktionsrapporten är vi nog överens om att detta missfoster borde ha aborterats i tid.

http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review

01 Mar 2012, 00:56
Profile WWW

CE= Chinese Engineering.

Kan inte annat än hålla med dig Aleks. Har skrivit till dem angående att verklighet å schema inte e överens. Återstår att se om de svarar. Om inte så vette fan rent ut sagt.
Som alltid handlar det ju om nån form av utfall. Frågan e mao motiverad som jag ser det i vad som blir enklast i detta fallet. Det digitala chorus samt reverb som finns ombord,å som förvisso fungerar,e jag hyggligt övertygad om att ägaren av maskinen klarar av att leva utan om man bara får till nån form av TON i skrotet!

01 Mar 2012, 01:42
Profile

Mystiken tätnar!!
Fått svar från Hayden igen å tydligen har det funnits ett antal mer eller mindre omfattande revisioner av den ursprungliga stärkarn. Har nu skickat bilder så jag förhoppningsvis får rätt schema i retur.

01 Mar 2012, 11:38
Profile

Jaha...det e här jag skall äta upp min hatt...å storkna antar jag.
Fick svar från den mkt hjälpsamme Guy på Hayden..å det visar sig att det mkt riktigt ÄR en helt annan revision av Peacemaker...
Stora skillnader i schema föreligger iaf.

Meeeen...det hjälper ju inte då maskin låter helt bedrövligt oavsett. Skall ta mig tiden att kika lite närmare på det i allt som jag frisknar till en smula.

01 Mar 2012, 13:57
Profile

Hum, jag hade i alla fall tyckt att det skulle vara käckt att ha chorus etc kvar om jag var ägaren, obsalut...

Nu har jag förstått att du inte är en man av små, försiktiga förändringar, utan mer föredrar de stora, schwungfulla lödkolvssvepen, så det låter kanske som en trist väg att gå, men kanske en viss utmaning det med. Att lyckas få till ett bra ljud MED de inbyggda effekterna kvar.

Gôtt distande stärkare kan du liksom bygga i parti och minut numera, av nästan vilket skrot som helst. :D :wink:

Ursäkta om jag är lite motvalls... :oops:

01 Mar 2012, 18:36
Profile

E med på ditt resonemang Lennart. Totalt,men samtidigt...effekterna e digitala *kräks ymnigt*.......

Sitter ett litet separat kort i maskinen för just detta. Å i all respekt sagt,nä...känner ägaren personligen å vet att han KUNDE inte skita mer i digitalt reverb å chorus än han gör... :shock: :lol:
(Tack å bock för omdömet fö!! :oops:)

Jaja. Blir väl. Får bli vettigt frisk först bara så löser sig nog resten e jag rädd.

01 Mar 2012, 23:54
Profile
Reply to topic   [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2