View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 02:04



Reply to topic  [ 12 posts ] 
Är Ceriatone något att ha? 
Author Message
User avatar

Joined: 26 Aug 2010, 12:36
Posts: 181
Location: Varberg
Post Är Ceriatone något att ha?
Hej alla Bojare.

Jag är lite sugen på Ceriatone's "Hey What?! 103" (en Hiwatt DR103 clone), men undrar om det är kvalite på deras grejor?
Har aldrig testat deras grejor, så är det någon som har något att säga om deras grejor?
Kommer de i närheten av t.ex. Hiwatt eller så?

Tacksam för lite tyckande, jag vet ju att många gillar att tycka ju :mrgreen:


10 Feb 2012, 19:32
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Klart det är nåt att ha. Nik hade inte överlevt om han prånglat ut skräp. Finns tiotusen vittnesmål kring hans byggkvalitet, komponentval och servicekänsla ute på nätet - bara att googla. Och att jämföra hans byggen med massproducerade original går inte. Med andra ord: bara handla på, du.

/R


10 Feb 2012, 19:56
Profile
User avatar

Joined: 26 Aug 2010, 12:36
Posts: 181
Location: Varberg
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Ballz wrote:
Klart det är nåt att ha. Nik hade inte överlevt om han prånglat ut skräp. Finns tiotusen vittnesmål kring hans byggkvalitet, komponentval och servicekänsla ute på nätet - bara att googla. Och att jämföra hans byggen med massproducerade original går inte. Med andra ord: bara handla på, du.

/R


Låter bra det!!! Jag tänkte inte på nya Hiwatt utan de gamla Hylight-topparna...
Tack för att du tycker!!!


10 Feb 2012, 20:06
Profile
User avatar

Joined: 25 Oct 2009, 22:45
Posts: 565
Location: Trollhättan
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
vad brukar priset hamna på när man beställer där ifrån? Tänkte mest på tull å skatter hit å dit. Frakt?

_________________
//Kucera


10 Feb 2012, 22:04
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 21:55
Posts: 2892
Location: Uppsala
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Aldrig betalt tull därifrån, har passerat Tyskland, och därifrån till Sverige (EU till EU sas)


10 Feb 2012, 22:49
Profile
User avatar

Joined: 25 Oct 2009, 22:45
Posts: 565
Location: Trollhättan
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
svin bra.. För de har fått mej att avstå ifrån att beställa därifrån. Men då får de bli där nästa gång.

_________________
//Kucera


10 Feb 2012, 23:04
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2004, 22:59
Posts: 3783
Location: Stockholm Sweden
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Hög kvalitet. Välbyggt. Trafos och en del komponenter är asiatiska, men jag har bara goda erfarenheter.
/Gunnar


11 Feb 2012, 00:12
Profile
User avatar

Joined: 16 Jan 2008, 16:33
Posts: 589
Location:
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Har bara positivt att säga om CeriaTone. :)


11 Feb 2012, 10:13
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 25 Oct 2009, 22:45
Posts: 565
Location: Trollhättan
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
då är ju bara frågan vad man ska ta hem då. Har länge varit sugen på något fender kit med lite högre effekt som kan spela högt å rent. Måste väl vara Blackface då antar jag. Men det fanns ju inte så mycket blackface kit där.

Vad har ni handlat hem som ni är super nöjda med?

_________________
//Kucera


11 Feb 2012, 10:23
Profile

Joined: 10 Nov 2005, 01:37
Posts: 1478
Location:
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
rudmark wrote:
Aldrig betalt tull därifrån, har passerat Tyskland, och därifrån till Sverige (EU till EU sas)


Då måste man ju fråga om det är ett faktum som beror på hur ceriatone deklarerar/skickar paketen eller bara slumpen?
De (ceriatone) har ju dessutom 4 fraktalternativ. Vilket av dem är det som går genom tyskland?
Bryr sig verkligen tullen om eventuella mellanlandningar eller går de inte snarare på ursprungsland?
Har det inte snarare med att göra att tullens maskor inte alltid är så täta? Själv har jag fått kanske ett paket på 20 som fastnat i tullen, förvisso inte just från ceriatone då.
Mest problem har jag nog haft från US.


11 Feb 2012, 11:27
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Jan 2008, 13:09
Posts: 2743
Location: Sverige: Skåne: Ystad.
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Obi wrote:
rudmark wrote:
Aldrig betalt tull därifrån, har passerat Tyskland, och därifrån till Sverige (EU till EU sas)


Då måste man ju fråga om det är ett faktum som beror på hur ceriatone deklarerar/skickar paketen eller bara slumpen?
De (ceriatone) har ju dessutom 4 fraktalternativ. Vilket av dem är det som går genom tyskland?
Bryr sig verkligen tullen om eventuella mellanlandningar eller går de inte snarare på ursprungsland?
Har det inte snarare med att göra att tullens maskor inte alltid är så täta? Själv har jag fått kanske ett paket på 20 som fastnat i tullen, förvisso inte just från ceriatone då.
Mest problem har jag nog haft från US.

Slump. Jag har betealat tull varje gång jag beställd därifrån. UPS ringer upp en och ber om kortnummer osv. Sen får man kvittens på mailen.

_________________
http://www.voodooaudio.se


11 Feb 2012, 14:38
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 21:55
Posts: 2892
Location: Uppsala
Post Re: Är Ceriatone något att ha?
Japp, kan vara slump. Mina paket blev levererade via svenska posten.


11 Feb 2012, 17:07
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 12 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 112 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.