Hej på er! Jag har ett litet problem; jag har en vibrolux custom som jag i stort är nöjd med, däremot så uppstår det, vid vissa frekvenser, ett skårr eller rassel. Bästa motsvarande ljud jag kan komma på är rasslet som uppstår från en virvel med spänd sejarmatta. Det låter alltså inte som något mekaniskt fel, utan snarare som om något skulle sitta löst i kabinettet. Kan på rak arm inte hitta något som ligger löst eller inte är ordentligt åtskruvat. Någon som känner igen problemet och vet om det finns någon enkel medicin? Alternativt plan B; någon här i stockholmsområdet som kan tänkta sig att ta en titt på fanskapet mot ersättning? Jag har varken mod eller kunskap att gå in och börja rota för mycket i den själv...
04 Feb 2012, 11:19
Obi
Joined: 10 Nov 2005, 01:37 Posts: 1478 Location:
Re: vibroluxrassel
Hej Nog svårt för folk att gissa utan att ha hört själva. Det första jag tänker på är reverbtanken men det kanske du redan uteslutit ? I Stockholm borde det finnas någon som kan kolla den. Har inte tips men någon kanske PMar
04 Feb 2012, 19:03
Berger
Joined: 03 Apr 2010, 15:47 Posts: 102 Location:
Re: vibroluxrassel
Näe, jag har inte uteslutit någonting. Tack för tipset! Får kolla den!
04 Feb 2012, 19:44
Marshall
Joined: 14 Mar 2003, 14:36 Posts: 2696 Location: Varberg
Re: vibroluxrassel
Har haft liknande trubbel med en sådan stärkare för 7-8 år sedan. janjo (Göteborg) gick igenom den och hittade någon lödning som lossnat, vill minnas vid en rörsockel. Fixades lätt & fint men krävde noggrann genomgång av lödningarna...
Users browsing this forum: No registered users and 30 guests
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum