View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 05:30

Reply to topic  [ 3 posts ] 
The Fisher X-101-D 
Author Message

Har just sett över en gammal fin stereoförstärkare, nya slutrör och glättningskondingar bl a. Bra drag i denna, fint ljud, och Alex Vacuumvoodos favoritslutrör, tror jag :wink:. På max volym finns dock fortfarande ett litet surr-brum. Det handlar om 2 x 27W, å trumhinnorna säger ifrån redan halvvägs, så egentligen är det väl inget problem. Men frågan är hur dom här var i original, en hifi-pryl borde väl vara tyst hela vägen? Glättningen är lite speciell, med spänningsdubblare, och kanske inte så himla katig, så det är kanske helt i sin ordning med lite svagt surr. Skulle helst vilja få bort den från bänken direkt och pyssla med mina egna grejor istället. 8)
Schema här (i stort sett samma): http://oldtech.net/Fisher/X-101-C/page5.gif

02 Feb 2012, 23:30
Profile ICQ WWW

Post Re: The Fisher X-101-D
Haft ngn dylik (på den tiden "bara det lät så funkar rören...troligen dyrt att byta, så rör ingenting) Men heltyst var den inte. Lite surr, i diskanten+ lite bakgrundsbrus med diskant på sgs max, bas likaså, men inget brum- typ nät eller taskig kabeldragning.

03 Feb 2012, 00:40
Profile

rudmark wrote:
Haft ngn dylik (på den tiden "bara det lät så funkar rören...troligen dyrt att byta, så rör ingenting) Men heltyst var den inte. Lite surr, i diskanten+ lite bakgrundsbrus med diskant på sgs max, bas likaså, men inget brum- typ nät eller taskig kabeldragning.

Ok, jag har flyttat några kablar för att kunna joxa in några smålyter, så jag får kolla om jag gjort nåt dumt där, kanske.

03 Feb 2012, 10:12
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]