Har just sett över en gammal fin stereoförstärkare, nya slutrör och glättningskondingar bl a. Bra drag i denna, fint ljud, och Alex Vacuumvoodos favoritslutrör, tror jag

. På max volym finns dock fortfarande ett litet surr-brum. Det handlar om 2 x 27W, å trumhinnorna säger ifrån redan halvvägs, så egentligen är det väl inget problem. Men frågan är hur dom här var i original, en hifi-pryl borde väl vara tyst hela vägen? Glättningen är lite speciell, med spänningsdubblare, och kanske inte så himla katig, så det är kanske helt i sin ordning med lite svagt surr. Skulle helst vilja få bort den från bänken direkt och pyssla med mina egna grejor istället.
Schema här (i stort sett samma):
http://oldtech.net/Fisher/X-101-C/page5.gif