Tack för det korta svaret, minskade ju inte direkt funderingarna.
Jag tror att 5 förstegsrör är vad jag max kan ha, har byggt en Twin Amp av en liknande stärkare och där verkar nättrafon klara tre förstegsrör, 12AY7, 5751, 12XA7 och fyra 6L6GC slutrör. Till detta bygge funderar jag på att "bara" ha två 6L6GC slutrör vilket väl borde göra att trafon bör klara fem rör i försteget.
Då det gäller reverbet så funderar jag ju på AB763 reverbet men även på nåt som kallas kondensatrodrivet, finns ett schema på en stärkare som kallas Moonverb på denna sida
http://amps.zugster.net/projects/moonlight där verkar ju reverbet drivas av ett 12AT7 och en halva 12AX7 som i recoverykretsen. Detta reverb använder en tank som brukar användas till transistordrivet reverb och jag har faktiskt en en tank liggandes hemma. Är det värt att testa ett sånt här transformatorlöst reverb och vilken skillnad gör det att ha en trafo på drivningen av revertanken? Hur ser kretsen till Marshall 2014 reverbet ut, hittar inget schema på den stärkaren.
Då det gäller tremolot, varför funkar tremolot från Vibro Champ sämre på 6L6 än 6V6? Är lite inne på tremolot från 6G16 för att slippa lampan och fotoresistorn.
Rör snålast skulle ju ett kondensatordrivet reverb och tremolot från Vibro Champ med två rör till tremolo och reverb, sen skulle man behöva ett rör i försteget och ett i fasvändaren på 6G6-B kretsen.