View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Aug 2026, 16:27

Reply to topic  [ 1 post ] 
Marshall Class 5 vibrationer, fixa själv? 
Author Message

Post Marshall Class 5 vibrationer, fixa själv?
Nu har jag fått min Marshall Class 5 och glad såg jag fram emot att testa den. Bytte V1 till ett ECC81 och då tycker jag att den lät bättre men funderar på att köpa ett 12AY7 om jag behåller stärkaren. Ett problem är att jag snabbt konstaterar att den vibrerar och jäkligt mycket och det även om man inte spelar högt heller. Vet att det har varit problem med dessa stärkare med vibrationer men att det verkade vara löst nu. Har kollat igenom och gjort allt som finns i "rattle fix" PDF:en som hittas på nätet men bland de punkterna hittades inga fel. Vad jag konstaterar är att chassiet är alldeles för vekt och vibrerar, det borde gå att åtgärda genom att göra plåtgavlar och popnita fast i chassiet, även att göra nån form av stöd i kabinettet som chassiet vilar på borde kunna ta bort vibrationer. Vad säger ni modda själv eller skicka tillbaka stärken och konstatera att den lät bra men var taskigt byggd.

Mina tankar går direkt till Triumph, bara engelskmän kan bygga en hoj som läcker olja genom motorblocket. Samma med denna Marshall, hade man kosta på några pund till på chassiet hade problemet säkert varit ur världen.

30 Dec 2010, 17:36
Profile
Reply to topic   [ 1 post ]