|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
T.A
|
 Volymdrop i en JMP 2204
Jag märkte under en spelning att jag hörde mig själv dålgt men trodde att det va annat. Men när jag pluggade in JMPn i replokalen så märkte jag att volymen va ungefär hälften av normalt. (Jag kan spela på 6an i high kanalen utan att blåsa ur replokalen och det säger enhel del..) Nu blev jag orolig för det va nåra o pillade på stärkaren och skulle låna den och jag vet inte om de pluggade in utan att högtalarkabeln va isatt. Då dyker frågan upp i mitt huvud om det blir volymdrop om man blåser transingen eller om den tystnar helt? Eller är det som jag hoppas bara lite rörbyten som behövs?
"If you wanna know how to play the blues, get your self a woman."
|
| 16 Apr 2010, 18:45 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Troligen ett slutrör som är dåligt. Eller ett oväntat glapp. Såvida det inte är andra missljud och konstigheter? Lämna till en rörtekniker så ordnar det sig säkert. /G
|
| 16 Apr 2010, 20:33 |
|
 |
|
T.A
|
Inga andra konstigheter alls. Då blir det rörbyte innan jag gör nått annat. Tack.
"If you wanna know how to play the blues, get your self a woman."
|
| 16 Apr 2010, 20:52 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Att mäta alla spänningar brukar dock vara ett bra första steg. B+, bias, glöd. Det ger en indikation om vad som kan vara fel. /G
|
| 16 Apr 2010, 21:05 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|