View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Aug 2026, 01:55

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Diameter dekorationssnöre Marshall? 
Author Message

Post Diameter dekorationssnöre Marshall?
En skitfråga, men i alla fall... Håller på att snickra ihop ett Marshallinspirerat kabinett till min nybyggda Ampmaker-förstärkare (PP-18) och har beställt "guldsnören" från LH (http://www.lh-musik.se/). Någon som vet diametern på dessa snören? Det kanske dröjer ett tag innan snöret levereras och det vore kul att kunna fila spåren och börja klä på kabinettet i helgen även om snörena ej hunnit komma.

Tackar och bockar på förhand.
Jonas B

21 Jan 2010, 17:20
Profile

Du menar dekorationstrådarna som är nedfällda i spår i träet, där också vinylen är skarvad?

Jag har detta mått uppskrivet hemma och kan kolla. Jag vill minnas att spåren i trät är 3 mm breda och ungefär 3 mm djupa, men jag måste, som sagt, kolla.

Bredden på spåret styrs till viss del av tjockleken på vinylen och på dekorationstråden. Av erfarenhet vet jag att det kan bli för trångt eller för slappt om man blint följer Marshalls originalmått på spåret... [;)]

Jag har för mig att jag har kvar bitar av "snören" köpta från LH, men jag vill också minnas att de inte har exakt samma diameter som snören jag köpte från LH något eller några år tidigare...

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker

22 Jan 2010, 15:32
Profile

Präxis, de som ligger infällda i golv, tak och vågrätt i fronten (d v s inte baffellisten som löper runt fronten).

Det verkar som det är en bra idé att vänta tills snöret anländer med posten. Blir onödigt jobbigt om man gjort spåret lite för stort.

Tack Sven-Johan!

/Jonas B

22 Jan 2010, 16:53
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]