|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Smutpeddler
|
 Röret lyser blått...
Byggde just färdigt mitt plexibygge (100W) och skulle testa skiten. Tja, den lät ju fast otroooligt lågt...Dubellkollade allt och hittade inga fel. Märkte dock senare att ecc83:an i andra steget gav ifrån sig små blåa ljusflashar och saknade glöd. Flyttade röret till första steget och samma sak där, ingen glöd och efter en stund börjar röret lysa blått. Ok, röret verkar ju vara kört, springer och köper nytt imorgon. Dock undrar jag om någon vet vad detta kan bero på? Var det bara ett ruttet rör eller kan det bero på någonting annat? Alla spänningar är rätt i förstärkaren.
|
| 03 Jul 2009, 18:47 |
|
 |
|
Izzy
Joined: 11 Nov 2004, 22:59 Posts: 3783 Location: Stockholm Sweden
|
Sannolikt ett trasigt rör (under förutsättning att allt är ok som du skriver). Inte ovanligt. Av nyttillverkade rör tycker jag helt godtyckligt att typ 1 av 10 är kasst redan när man får dem, 2 av 10 börjar brusa och fräsa eller liknande redan efter några timmars gång. /Gunnar
|
| 03 Jul 2009, 19:26 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 2 posts ] |
|