|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Lackawanna
|
 Hjälp!
Köpte mig en begagnad Peavey Delta Blues igår, och den funkar felfritt om man inte kopplar in footswitchen.
Men med footswitch inkopplad kan jag inte slå av tremolot, samt att när man byter från ren kanal till drive-kanalen så tappar den enormt mycket ljudstyrka. Det går alltså att byta kanal men det låter inte mycket om kanal 2.
Har öppnat upp själva pedlaen och allt ser helt ut och all lödningar sitter. Öppnade oxå upp den vinklade telekontakten (som kopplas in i förstärkaren) och allt såg helt ut där oxå.
Misstänker dörför att det är något problem med input-jacket för footswitchen. Det hade tydligen inte använts på länge och jag funderar på om det kan vara nåt glapp eller om det är någon oxidation.
Kan det vara något av det? Finns det nån lämplig smörja att spruta in för att få bukt med ev. oxidation?
Tacksam för snabb hjälp. Tänkte gigga med denna ikväll..
selander_uffe[at]hotmail.com
|
| 15 Nov 2008, 10:30 |
|
 |
|
Mrcool
|
Går det att byta kanal utan footswitchen, om så fungerar det då ?
|
| 15 Nov 2008, 10:46 |
|
 |
|
Lackawanna
|
Ja man kan byta kanal med knappen på förstärkaren om det är det du menar. Då låter bägge kanalerna som de ska.
|
| 15 Nov 2008, 11:09 |
|
 |
|
linusberg
|
Jack som är oxiderade är lika bra att byta, men visst du kan väl testa med någon elektronikspray, icke smörjande. Kan även vara en ide att kolla upp hur kablarna mellan fotswitchjacket och relä'et sitter. Om den ser lika ut som peavey classic dvs, hade upp en sådan och har för mig att fotswichen gick via någon form av kabel som satt i ett ytterst bräckligt jack på kortet, kommer ihåg att jag funderade på hur bra den satt med tanke på hur mycket vibration som stärken får utstå.
Och har du ändå tagit isär stärken så är det ju bara mäta upp jacket så får du svar på om det är det som felar, men det låter som ett skummt fel du har bara för ett oxiderat jack. Men som sagt vet inte hur det ser ut däri.
/Peder
Signature deleted due to offensive remarks
|
| 15 Nov 2008, 15:59 |
|
 |
|
Lackawanna
|
Felet är nog lokaliserat mha en tekniskt lagd trummis (hör och häpna[:)]). Det är kabeln från footswitchen som glappar. Det blir nog en ny footswitch av lite robustare snitt framöver.
Tack för svaren i alla fall!!
|
| 15 Nov 2008, 16:53 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|